خبرگزاری کار ایران

شهردار اردبیل خبر داد:

هفدهمین همایش آئینی استقبال از محرم در اردبیل برگزار می‌شود

asdasd
کد خبر : ۶۶۵۲۹۲

شهرداری اردبیل از برگزاری هفدهمین همایش آئینی استقبال از محرم و تجلیل از پیرغلامان حسینی در اردبیل خبر داد.

به گزارش ایلنا، حمید لطف اللهیان امروز در جلسه ستاد استقبال از محرم تصریح کرد: همایش آئینی استقبال از محرم و تجلیل از پیرغلامان حسینی پنجشنبه ۱۵ شهریورماه بعد از نماز مغرب و عشاء و با حضور نماینده ولی فقیه در استان، پیرغلامان حسینی، عزاداران محلات ششگانه اردبیل و عاشقان حضرت اباعبدالله حسین (ع) برگزار خواهد شد.

به گفته وی همایش استقبال از ماه‌محرم توسط شورای‌شهر و شهرداری اردبیل برای هفدهمین سال متوالی و در مسجد اعظم اردبیل برگزار خواهد شد.

 شهرداری اردبیل با اشاره به اجرای برنامه های معنوی و آئینی در این همایش افزود: همچون سال های گذشته تجلیل از برخی پیرغلامان حسینی یکی از اصلی ترین بخش های این همایش است.

وی با اشاره به استقبال بی‌نظیر مردم حسینی اردبیل از این مراسم طی سال‌های گذشته تصریح کرد: این همایش آغازی بر آئین های عزاداری در اردبیل بوده و هدف آن اشاعه فرهنگ تشیع و زنده نگه‌داشتن سنت ها و آیین های اصیل عزاداری محرم است.

لطف اللهیان تاکید بر فرهنگ انسان‌ساز عاشورا، ادای گوشه‌ای از مسئولیت سنگین تشیع راستین، حفظ و گسترش فرهنگ محرم و عاشورا را از دیگر اهداف برگزاری این همایش عنوان کرد.

وی متذکر شد: زنده نگه داشتن فرهنگ عزاداری اصیل، پرهیز از خرافات، تبیین فلسفه شهادت، احیا فرهنگ فولکلور بومی و دعوت عموم مردم برای شرکت در عزاداری اباعبدالله‌الحسین(ع) از دیگر اهدافی است که در برگزاری این همایش دنبال می شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز