خبرگزاری کار ایران

برگزاری سیزدهمین جشنواره تجلیل از تعاون‌گران برتر در لرستان

asdasd
کد خبر : ۶۶۲۳۹۴

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان لرستان گفت: سیزدهمین جشنواره تجلیل از تعاون گران برتر، هفته تعاون در استان لرستان برگزار می‌شود.

به گزارش خبرگزاری ایلنا از لرستان، علی آشتاب در جمع خبرنگاران با اشاره به برنامه‌های هفته تعاون در استان اظهار داشت: تجدید میثاق با آرمان‌های شهدا و غبارروبی گلزار شهدا، دیدار با اعضای تعاونی‌ها، سخنرانی قبل از خطبه‌های نماز جمعه، بازدید از تعاونی‌ها، دیدار تعاون گران با ائمه جماعات و فرمانداران، افتتاح تعاونی در بخش تولید پوشاک و راه‌اندازی کارگاه آموزشی از برنامه‌های هفته تعاون در استان لرستان است.

وی افزود: همچنین در هفته تعاون سیزدهمین جشنواره تجلیل از تعاون گران برتر در استان لرستان برگزار می‌شود، در این جشنواره 500 تعاونی شرکت کرده است که 21 تعاونی به‌عنوان برتر انتخاب و تجلیل می‌شوند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان لرستان عنوان کرد: سه جلد عنوان کتاب و پوستر نیز تهیه و چاپ‌شده است که در بین تعاونی‌های استان توزیع می‌شود؛ با پالایشی که از تعاونی‌های سطح استان صورت گرفته شناسنامه‌دار کردن تعاونی‌ها در دستور کار است.

وی بیان کرد: دو هزار و 214 تعاونی در سطح استان وجود دارد که تا پایان مردادماه وضعیت فعالیتی این تعاونی‌ها مشخص شد؛ 966 هزار و 206 نفر عضو تعاونی‌ها هستند که 737 نفر از آن‌ها ایثارگر و 36 نفر معلول است و اشتغال در بخش تعاونی 20 هزار و 124 نفر است.

آشتاب تصریح کرد: تلاش بر این است که در سال 97 توانمندسازی، ایجاد بستر اشتغال برای افراد جویای کار در تعاونی‌ها فراهم شود همچنین توجه به رشد و توسعه صادرات در تعاونی‌ها و فراهم کردن زمینه اشتغال برای افراد جویای کار در تعاونی‌های تولیدی، توزیعی و خدماتی در دستور کار قرار دارد.

وی گفت: از ابتدای امسال تاکنون 25 تعاونی با 204 نفر عضو به ثبت رسیده است، دو هزار و 400 نفر ساعت آموزش درزمینهٔ مهارت، مدیریتی و حرفه‌ای برای مدیران، اعضا و کارکنان شرکت‌های تعاونی برگزارشده است.

 

انتهای پیام/
الهه احمدی سبزواری
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز