خبرگزاری کار ایران

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان لرستان:

بیش از 34 هزار مجوز مشاغل خانگی در لرستان صادر شده است

asdasd
کد خبر : ۸۵۶۸۴

وی از صدور 34 هزار و 760 مجوز مشاغل خانگی در استان خبر داد و گفت: در سال 91-90، 59 میلیارد و 151 میلیون تومان تسهیلات در قالب 15 هزار و 821 طرح مشاغل خانگی به صورت قرض‎الحسنه به متقاضیان پرداخت شده است.

ایلنا: مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان لرستان از صدور 34 هزار و 760 مجوز مشاغل خانگی در استان خبر داد و گفت: در سال 91-90، 59 میلیارد و 151 میلیون تومان تسهیلات در قالب 15 هزار و 821 طرح مشاغل خانگی به صورت قرض‎الحسنه به متقاضیان پرداخت شده است.

به گزارش خبرنگار ایلنا از خرم آباد، حامد ویس‎کرمی در جلسه شورای هماهنگی رفاه اجتماعی استان افزود: 2 میلیارد تومان از مجموع مصوبات به صندوق توسعه تعاون داده شده است.

وی با بیان اینکه 2 هزار و 602 تعاونی در استان فعالیت دارد که 1 میلیون و 390 هزار نفر در قالب سهام عدالت و مسکن مهر تحت پوشش تعاونی‎های استان قرار دارند، اظهار کرد: نبود برنامه مشخص و معین در حوزه اشتغال از جمله معضلات استان بوده است.

ویس‎کرمی با اشاره به اینکه در طول برنامه پنجم توسعه 144 هزار میلیارد در استان سرمایه‎گذاری می‎شود که منجر به ایجاد 103 هزار فرصت شغلی می‎شود اظهار کرد: تاکنون 361 میلیارد تومان تسهیلات به بنگاه‎های اقتصادی زودبازده پرداخت و 16 هزار و621 بنگاه اقتصادی به بهره‎برداری رسیده و 25هزار و 387 فرصت شغلی ایجاد شده است.

وی گفت: همچنین از سال85 به بعد 21 میلیارد تومان یارانه به مجریان طرح‎ها پرداخت شده است.
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی لرستان با بیان اینکه 194 طرح در کارگروه توسعه بخش کشاورزی با مبلغ 58 میلیارد تومان به تصویب رسیده اظهار کرد: از این تعداد 80 طرح در بانک‎ها عقد قرارداد شده و 19 میلیارد تومان اعتبار به این طرح‎ها اختصاص یافته است.

وی از صدور 34 هزار و 760 مجوز مشاغل خانگی در استان خبر داد وگفت: در سال 91-90، 59 میلیارد و 151 میلیون تومان تسهیلات در قالب 15 هزار و 821 طرح مشاغل خانگی به صورت قرض‎الحسنه به متقاضیان پرداخت شده است.

ویس‎کرمی یادآور شد: به منظور حمایت از واحدهای تولیدی مشکلات 125 واحد تولیدی از جمله بدهی به بانک‎ها، تأمین اجتماعی و دستگاه‎های خدمات‎رسان مورد کنکاش قرار گرفته و با اجرای این برنامه‎ها از بیکار شدن 5 هزار و 532 کارگر جلوگیری به عمل آمد.

او اضافه کرد: 7500 پرونده کارگری و کارفرمایی مورد بررسی قرار گرفتند که از این تعداد71 درصد منجر به ختم رسیدگی شده و51 درصد از این پرونده‎ها با صلح وسازش مختومه و به پایان رسیدند.

ویس‎کرمی از فعالیت120 شورای سازش در واحدها و بخش‎های کارگری در استان خبر داد و اظهار کرد: مدت زمان رسیدگی به پرونده ها 8 روز است که نسبت به مدت مشابه این مدت زمان رسیدگی 46 درصد کاهش یافته است.

وی با بیان اینکه 11 هزار و 800 فقره بازرسی داشتیم اضافه کرد:حوادث ناشی از کار 13 درصد کاهش یافته است، 82 تشکل کارگری و کارفرمایی در استان فعالیت دارد.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی لرستان با بیان اینکه 189 هزار نفر از کارگران استان مشمول دریافت سهام عدالت شدند، اظهار کرد: فرم خانوار برای این افراد تشکیل و به گونه‎ای عمل شده که 250 میلیون تومان در اعتبارات دولتی صرفه‎جویی شود.

وی با بیان اینکه یکی از حلقه‎های مفقوده بازار کار در استان نداشتن مهارت کافی کارجویان است، متذکر شد: بر اساس بررسی‎های انجام شده 60 درصد ثبت نام‎کنندگان فاقد هر گونه مهارت هستند که ورود آن‎ها را به بازار کار مشکل کرده و باید این مهم با سرعت بیش‎تری در دستور کار اداره کل فنی و حرفه‎ای استان قرار گیرد.           

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز