خبرگزاری کار ایران

استاندار مطرح کرد:

بهره‌برداری از 609 پروژه عمرانی و اقتصادی با اعتبار 819 میلیارد تومان در هفته دولت

asdasd
کد خبر : ۶۶۱۱۵۴

استاندار مرکزی در آیین بیست و یکمین جشنواره استانی شهید رجایی و گرامیداشت هفته دولت و روز کارمند در اراک گفت: در هفته دولت 609 پروژه عمرانی و اقتصادی با اعتبار 819 میلیارد تومان به بهره برداری می رسد.

به گزارش ایلنا از اراک، سید علی آقازاده در جمع خبرنگاران اظهار کرد: هفته دولت عملیات اجرایی تعداد 100 پروژه نیز با اعتبار 220 میلیارد تومان  آغاز می شود.

وی با اشاره به افتتاح و کلنگ‌زنی 709 پروژه عمرانی و اقتصادی با اعتبار 1040 میلیارد تومان در هفته دولت، بیان کرد: طرح‌های تدارک شده برای هفته دولت امسال با وجود تنگناهای اقتصادی نسبت به سال قبل 9 درصد بیشتر است و این مهم به دلیل هدفگذاری و راهبری نیازهای استانی و مدیریت صحیح منابع رخ داده است.

استاندار مرکزی ادامه داد: کارگزاران دولت با وجود همه تنگناها می‌کوشند بهترین خدمات را ارائه داده و انتظارات مردم را پاسخگویی کنند.

آقازاده اضافه کرد: مراجعات به دستگاه‌های دولتی براساس آمار رسمی کشور حدود پنج میلیون در روز است این کارگزاران دولتی باید به این حجم زیاد پاسخگویی کنند. نیروی انسانی ماهر و متخصص سرمایه دولت است و در این راستا باید برنامه ریزی ها روز به روز تقویت شود.

استاندار مرکزی خاطرنشان کرد: رشد صادرات غیرنفتی کشور و استان مرکزی در پنج سال گذشته چشمگیر بوده و با وجود تمام کاستی ها روند امور در حوزه اقتصادی استان مرکزی نسبت به سال گذشته مطلوب تر رقم خورده است.  اتفاقات مطلوبی در شرکت هپکو اراک به عنوان یکی از واحدهای دارای مشکل در حاد رخ داده و امید است تا پایان سال جاری شرایط موثر در خطوط تولید این واحد صنعتی پایدار شود.

وی بر تقویت روحیه نشاط به جامعه تاکید کرد و افزود: کارمندان در این راستا نقش مهمی دارند و باید با اخلاقمداری و احترام به ارباب و رجوع در این خصوص نقش آفرینی کنند.

استاندار مرکزی بیان کرد: رسیدگی به مطالبات کارمندان و توجه به محرک های رشد فردی و سازمانی آنان از تکالیف مهم حلقه مدیریتی استان مرکزی است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری مرکزی نیز در این آیین گفت: تسهیل در خدمات اداری و حذف نظام کاغذبازی از برنامه های مهم دولت است و باید در این راستا کوچک سازی دولت و چابکی نیروی انسانی محور باشد.

فرخی افزود: کارکرد نظام اداری باید روز به روز تقویت شده و سطوح رضایتمندی و خدمات در این مجموعه افزایش یابد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری مرکزی ادامه داد: توسعه دولت الکترونیک نقش موثری در کم شدن فساد در بدنه دولت و افزایش رضایتمندی مردم دارد که باید این مهم مورد توجه ویژه قرار گیرد.

فرخی اظهار کرد: مطالعات عمیق علمی به منظور مسئه شناسی نظام اداری امری ضروری است. دستگاه‌های اجرایی باید در بخش‌های مدیریتی از جوانان و بانوان به صورت هوشمندانه و برمبنای شایسته‌سالاری بهره ببرند و این مهم تا حدی در استان مرکزی مورد توجه قرار گرفته اما هنوز با شرایط مطلوب فاصله وجود دارد.

معاون استاندار مرکزی افزود: آموزش نقش موثری در ارتقا و اثربخشی کارمندان دارد که این بخش باید بر اساس نیاز و دانش روز مورد توجه قرار گیرد و میز خدمت و دفاتر پیشخوان دولت نیز باید به صورت جدی در بدنه دولت رعایت شود.

رئیس سازمان برنامه و بودجه استان نیز ضمن قرائت بیانیه بیست و یکمین جشنواره شهید رجایی این استان گفت: شهیدان رجایی و باهنر نمونه بارز انسان های صبور و فداکار هستند و کارمندان باید در عمر خدمتی خود از رویه و منش آنان الگوگیری کنند.

یادگاری افزود: هفته دولت فرصت ارزشمندی برای ارزیابی عملکرد کار مدیران و کارمندان است.

گفتنی است، در این آیین سه نفر از کارمندان دستگاه های اجرایی استان مسائل و مشکلات این قشر را مطرح کردند و از دستگاه های برتر جشنواره شهید رجایی تجلیل شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز