خبرگزاری کار ایران

معاون منابع انسانی استاندار کردستان:

تحول در نظام اداری بدون توسعه دولت الکترونیک میسر نیست

asdasd
کد خبر : ۲۴۰۴۶۶

تحول در نظام اداری کشور یکی از وعده‌های دولت تدبیر و امید به مردم است و بدون توسعه دولت الکترونیک میسر نخواهد شد.

حسین فیروزی امروز در اولین جلسه کارگروه توسعه دولت الکترونیک استان در سنندج با تاکید بر اینکه توسعه دولت الکترونیک باید در اولویت کار مدیران استان قرار گیرد، افزود: در عصر حاضر و در عصر ارتباطات و اطلاعات، بدون توسعه دولت الکترونیک، تحول در نظام اداری کشور میسر نخواهد شد.

به گزارش ایلنا، وی گفت: اگر دولتی چابک و کارآمد می خواهیم که بتواند به سرعت به نیازهای مردم پاسخ دهد و موجب فراهم شدن رضایت مردم و ایجاد عدالت و شفافیت شود باید به ابزارهای لازم و به روز دنیا مجهز باشد.

فیروزی اظهار کرد: مصوبه هماهنگ آیین نامه توسعه دولت الکترونیک که بر موضوعات اداری تمرکز دارد و مصوبه ضوابط فنی و اجرایی دولت الکترونیک که ناظر بر این مسائل است در راستای منویات مقام معظم رهبری و برنامه های دولت برای کارآمد کردن سیستم اداری، پس از تصویب در شورای عالی اداری کشور در قالب نقشه راه دولت الکترونیک به همه دستگاه های کشور ابلاغ شد.

معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استاندار کردستان افزود: طبق این برنامه گام های اجرایی تا پایان سال ۹۳ و سال ۹۴ مشخص شده و در زمینه تحقق این برنامه ها بین استان های کشور رقابت وجود دارد که متاسفانه کردستان در رده های آخر جدول رتبه بندی قرار دارد.

فیروزی ادامه داد: دلیل این امر ما مدیران استان هستیم چرا که اولویت ها را درست مشخص نکرده ایم و با این شرایط انرژی لازم بر اجرای اولویت های استان متمرکز نمی شود.

وی با بیان اینکه طبق برنامه استانداری کردستان، تا پایان سال ۹۳ رتبه استان باید به حد فاصل ۱۵ تا ۲۰ ارتقا یابد افزود: زمینه های لازم برای توسعه دولت الکترونیک در کردستان وجود دارد و کافی است همت کنیم تا لااقل در این زمینه آخر جدول را به استان های دیگر تعارف کنیم و خود را به میانه های جدول برسانیم.

فیروزی گفت: این پیش بینی دور از ذهن و آرمانگرایانه نیست زیرا با توجه به نوگرایی، نوپذیری و خلاقیت مدیران استان امکان تغییر رویکردهای مدیریتی وجود دارد و اگر کسی در این زمینه همکاری لازم را نداشته باشد سریعاً شناسایی شده و به افکار عمومی و وزارت مربوطه اطلاع رسانی می شود چون نباید اجازه دهیم هزینه های عدم اقدام یک دستگاه به کل استان تحمیل شود.

وی دومین لازمه تحقق این ارتقا رتبه را امکانات سخت افزاری دانست و افزود: طبق اعلام مدیران ذیربط امکانات حداقلی برای پیشبرد این برنامه در استان وجود دارد و محدودیت و مشکلات زیرساختی در استان نداریم؛ اما باید تلاش کنیم تا به معدل کشوری برسیم.

معاون استاندار کردستان اظهار کرد: در کردستان نیروی متخصص کافی برای پیشبرد توسعه دولت الکترونیک هم در دستگاههای اجرایی هم در بخش غیردولتی وجود دارد که با توجه به نیروی تحصیلکرده در بخش IT و شرکت‌های موفق فعال، در این زمینه خلاء نداریم.

وی نوآوری و نوپذیری مردم کردستان را دیگر پشتوانه تحقق دولت الکترونیک در کردستان عنوان کرد و افزود: پیشبرد توسعه دولت الکترونیک زمینه های فرهنگی و اجتماعی نیز می خواهد و مردم کردستان از این حیثاز سایر استانها عقب نیستند و همین نوگرایی، نوپذیری و علاقه مندی به استفاده از تکنولوژی در بین مردم استان نقطه قوت و مزیتی در اجرای برنامه توسعه دولت الکترونیک است.

فیروزی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: رضایتمندی و تکریم ارباب رجوع، برخورد عادلانه با درخواست های مردم و شفافیت در سیستم اداری جز با دولت الکترونیک میسر نخواهد شد و با الکترونیکی شدن خدمات از اتلاف وقت و هزینه مردم پیشگیری می شود.

وی با اشاره به تاکید استاندار کردستان مبنی بر اجرای دولت الکترونیک، از مدیران استان خواست آن را در اولویت کاری خود قرار داده و از مدیران زیر مجموعه خود شهرستان ها نیز آن را مطالبه کنند.

فیروزی همچنین با یادآوری ابلاغ سیاستهای کلی نظام اداری از سوی مقام معظم رهبری در سال ۸۹ و وقفه سه ساله در اجرای آن افزود: نکته مهم این است که ما شروع کرده ایم و باید به اجرایی کردن آن به صورت دقیق، متعهدانه، عملگرایانه و با پرهیز از شعارگرایی کار را پیش ببریم و این مهمترین وظیفه ماست.

معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استاندار کردستان همچنین از فرمانداران شهرستان های استان خواست کارگروه توسعه دولت الکترونیک را در شهرستان های خود فعال کرده و آن را با جدیت دنبال کنند.

فیروزی با بیان اینکه اگرچه شهرداری ها یک نهاد غیر دولتی هستند اما به دلیل حجم مراجعات تبدیل به پیشانی دولت شده اند تاکید کرد: تا زمانی که دولت الکترونیک در شهرداری ها راه اندازی نشود، رضایتمندی مردم محقق نخواهد شد و در همین راستا باید هرچه سریعتر کارگروه ویژه شهرداری سنندج راه اندازی و به سایر شهرستانها نیز تعمیم داده شود و به جد مورد نظارت و پیگیری قرار گیرد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز