خبرگزاری کار ایران

رئیس محیط زیست کردستان به ایلنا خبرداد:

شعله‌ور شدن دوباره آتش‌سوزی جنگل های مریوان/سوختن بیش از 1000 هکتار از جنگل‌های بلوط/ درخواست بالگرد برای مهار حریق

asdasd
کد خبر : ۶۶۰۸۰۲

رئیس اداره حفاظت محیط زیست مریوان گفت: آتش سوزی جنگل های بلوط این شهرستان مجددا شعله ور شده است.

حسن قادری در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا، درباره آخرین وضعیت آتش سوزی جنگل‌های بلوط شهرستان مریوان گفت: این آتش‌سوزی از صبح روز گذشته در مراتع مریوان در ارتفاعات روستای پیله آتش اتفاق افتاد.

وی افزود: در همان ساعات اولیه تعدادی از اهالی بومی منطقه به همراه نیروهای امدادی این شهرستان به منطقه جهت اطفای آتش سوزی اعزام شدند.

قادری عنوان کرد: متاسفانه 4 نفر  از اهالی محلی در حین اطفا آتش‌سوزی دچار مصدومیت شدید شده و جان خود را از دست داده و تعداد 2 نفر نیز مصدوم و به مراکز درمانی جهت مداوا منتقل شدند.
 
رئیس اداره حفاظت محیط زیست مریوان ادامه داد: مهار این آتش سوزی توسط نیروهای مردمی و امدادی تا ساعت 22 شب گذشته ادامه داشت که به دلیل تاریکی هوا و صعب العبور بودن منطقه شب گذشته متوقف شد و ادامه مهار این آتش سوزی از صبح امروز آغاز شد.

 قادری تصریح کرد: به دلیل گسترش این آتش سوزی از طریق اداره کل محیط زیست استان کردستان درخواست اعزام بالگرد جهت اطفای حریق داده‌ایم.

وی در پایان گفت: تاکنون بیش از 1000 هکتار  از جنگل‌های بلوط شهرستان مریوان بر اثر این آتش سوزی از بین رفته است.
 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز