خبرگزاری کار ایران

استاندار بوشهر:

تمام وعده‌های داده شده در هفته دولت ارائه خواهد شد

asdasd
کد خبر : ۶۶۰۶۹۴

استاندار بوشهر گفت: تمام وعده‌های داده شده در هفته دولت ارائه خواهد شد.

به گزارش ایلنا، عبدالکریم گرواند در نشست خبری سوم شهریور به مناسبت هفته دولت و با هدف اطلاع‌رسانی عملکرد و خدمات دولت در استان بوشهر ضمن تاکید بر به کارگیری تمام تلاش‌ها برای تحقق یافتن شعارها و وعده‌های ریاست‌جمهوری خاطرنشان کرد: در حوزه مسائل توسعه‌ای مقصود ما هدف‌گذاری بر پروژه‌های موثر و مورد توجه و رضایت مردم است و برنامه‌ریزی لازم برای تکمیل تعدادی از پروژه‌ها انجام شده و خوشحالیم که تمام وعده‌های داده شده آماده است و هفته دولت افتتاح خواهد شد.

وی اولین سیاست در حوزه توسعه استان را اتمام پروژه‌های نیمه‌تمام دانست و بیان کرد: بحث راه‌آهن بوشهر که در توسعه -نه تنها بوشهر- بلکه کل کشور موثر است و نقش استان در تامین نیازهای کشور ایجاب می‌کرد پروژه‌ حوزه ریل و راه‌آهن از روز اول مورد پیگیری قرار گیرد. اسناد مناقصه در حال آماده‌سازی است و امیدواریم در ماه‌های آتی با حضور یکی از اعضای ارشد دولت راه‌‌آهن بوشهر کلنگ بخورد و کار رسمی از سمت بوشهر به سمت شیراز شروع شود.

گرواند در ادامه اظهار کرد: در حوزه راه، مسیر جاده کنارتخته که یکی از انتظارات مردم بود، از همان روزهای اول پیگیری‌های لازم انجام شد. 6.5 کیلومتر مسیر  سختی که وجود داشت به مناقصه رفته و این پروژه همین روزها شروع می‌شود. همچنین مسیر جم –فیروزآباد که یکی از مسیرهای پرتردد بود و با توجه به پیگیری‌های مشترک ما و نماینده مردم منطقه در حوزه استان بوشهر تا فدک اسناد مناقصه آن در حال آماده‌سازی است و کل مسیر چهار بانده می‌شود.

وی افزود: مسیر عسلویه به سمت پارسیان هم 19 کیلومتر در حال آسفالت بود که به‌صورت جدی پیگیر ادامه آسفالت آن هستیم که این پروژه هم به سر منزل برسد و راه بوشهر به سمت دیلم و از دیلم به هندیجان توافق شده که جاده از دیلم به هندیجان چهار بانده شود.

استاندار بوشهر از افتتاح 439 پروژه در حوزه عمرانی در هفته دولت خبر داد و افزود: 415 پروژه عمرانی است و 24 پروژه در حوزه تولیدی، اقتصادی و اشتغال است که البته به‌دلیل بالا بودن حجم پروژهای تولیدی و اشتغال ممکن است افتتاح تعدادی از آنها به بعد از هفته دولت موکول شود.

گراوند متذکر شد: یکی از سیاست‌های دولت در حوزه اشتغال در اختیار گذاشتن تسهیلات برای مردم ساکن روستا و عشایر است که ایجاد شغل باعث سکونت در روستاها می‌شود که باید این بخش فعال اقتصادی کشور را فعال کنیم.

وی همچنین اظهار کرد: 76 درصد از اعتبار مرحله اول تسهیلاتی که در اختیار ما گذاشتند جذب کردیم و جذب اعتبار با دقت در حال انجام است. در حوزه رونق تولید توانستیم رتبه استان را از 28 به 23 ارتقا دهیم. در حوزه اقتصاد مقاومتی که استان‌ها را به سه دسته تقسیم کردند خوشحالیم استان بوشهر جزو دسته اول قرار گرفت. ما سال 95 در رده دوم و سوم بودیم ولی اکنون جزو استان‌های ردیف اول ارزیابی سازمان برنامه و بودجه قرار گرفتیم.

استاندار بوشهر در پایان با تاکید بر شعار  دولت بر استفاده از ظرفیت جوانان بیان کرد: در حوزه سیاسی و اجتماعی همین سیاست دولت را پیگیری کردیم و استفاده از ظرفیت بانوان شایسته را با انتصاب دومین بخشدار زن در دشتی پیش گرفتیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز