خبرگزاری کار ایران

جبار باقری:

حمایت از خانواده‌های زندانیان حائز اهمیت است

asdasd
کد خبر : ۶۵۹۴۳۲

مدیرکل امور زندان‌های استان البرز با اشاره به کمک‌های خیرین و ستاد دیه استان افزود: حمایت از خانواده زندانیان و اشتغال پس از آزادی از اولویت‌های مهم سازمان امور زندا‌ن‌های البرز است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، جبار باقری در نشست خبری با اشاره به حمایت از خانواده‌های زندانیان البرز به عنوان اولویت مهم، گفت: با توجه به حبس مجرمان در زندان، خانواده‌های این افراد اغلب با شرایط دشواری، امرار معاش می کنند.

وی افزود: بدین‌منظور سازمان زندان‌های استان البرز در حد توان خود، حمایت مالی از خانواده زندانیان دارد و به دلیل محدود بودن این بخش از ستاد دیه و خیرین نیز کمک‌هایی دریافت می‌کند.

باقری تصریح کرد: با حکم حبس یک مجرم، قضات نیز از شرایط زندگی خانواده این افراد اطلاع دارند لذا سازمان زندان‌ها در سال‌جاری با سیاست کاهش آسیب‌های اجتماعی دنبال کمک‌رسانی به خانواده‌های زندانیان است. 

مدیرکل زندان‌های استان البرز با عنوان اینکه 440 زندانی با حمایت ستاد دیه به آغوش خانواده‌های خود بازگشتند از تلاش سازمان زندان‌ها در انتقال زندانیان تهران خبر داد و اضافه کرد: تعداد زندانیان البرز کمتر از سایر استان‌هاست و اینکه اعلام می‌شود بیشتر زندانیان البرز از استان‌های دیگر وارد می‌شوند، درست نیست.

باقری تاکید کرد: با توجه به حضور اقوام مختلف در کرج و استان البرز که به واسطه نزدیکی پایتخت و برای اشتغال، وارد استان البرز می‌شوند، ممکن است به عمد یا غیر عمد مرتکب به جرم شوند و در همین استان هم زندانی خواهند شد لذا این به اشتباه تلقی می‌شود که زندانیان سایر استان به البرز منتقل و خانواده‌های آنها مجبور به مهاجرت می شوند.

وی به مراکز مشاوره بعد از آزادی زندانیان اشاره و اذعان داشت: افرادی که بعد از آزادی مشاوره می‌شوند معمولا به زندگی سالم ادامه می‌دهند و تقریبا 3 درصد آنها به زندان برگشتند اما افرادی که مشاوره بعد از آزادی نداشتند به دلایل مختلف مجدد درگیر جرم و خلاف شده و در زندان اسیر می شوند.

مدیرکل سازمان زندانهای البرز اظهار داشت: انجمن‌های حمایت از زندانیان با کمک‌های خیرین به خانواده‌های زندانیان کمک می‌کنند و در حال حاضر چهار انجمن ها در استان فعال هستند.

وی با اشاره به اشتغال حین محکومیت زندانیان، گفت: محکومین معمولا در مشاغل و حرفه‌های گوناگون مشغول به فعالیت می‌شوند که بتوانند اندکی از مخارج خود و خانواده را به دست آورند و در این راستا در دوره‌های آموزشی فنی و حرفه‌ای شرکت و مدرک معتبر کسب می کنند و این مهارت در کسب و کار بعد از زندان به آنها کمک می‌کند.

باقری با اشاره به بانوان محکوم به حبس، تصریح کرد: پیش از این زنانی که دارای فرزند خردسال بودند به همراه فرزند خود در زندان بودند که این موضوع در آینده این فرزندان بدون تاثیر نبود ولی در حال حاضر انجمن حمایت از زندانیان فردیس در زندان زنان، مهدکودکی برای فرزندان زندانی، دائر کرده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز