خبرگزاری کار ایران

در جلسه دبیر مجمع نمایندگان با دهیاران عنوان شد؛

بلاتکلیفی۱۸۰۰ هکتار زمین برای توسعه و بازسازی شهرستان پردیس

asdasd
کد خبر : ۶۵۶۱۱۲

وجود ۱۸۰۰ هکتار زمین بلاتکلیف در تپه سیف کمرد و روستاهای ترقیان و جاجرود و درگیری مردم این منطقه با اوقاف و محیط زیست نگران‌کننده است.

محسن علیجانی‌زمانی نماینده مردم تهران در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا با بیان اینکه بخش زیادی از مناطق صنعتی و روستایی شهرستان پردیس فریز شده، گفت: در بازدیدی که چند روز اخیر از شهرستان پردیس و نشست با دهیاران شهرستان انجام شد روستاهای خسروآباد، جاجرود، عباس‌آباد و ترقیان با مشکلات شدید آب منطقه‌ای، تخریب خانه‌ها و فریز منطقه برای ساخت و نوسازی روبرو هستند. 

وی افزود: وضعیت بلاتکلیف منطقه برای نوسازی و فعالیت صنعتی، تخریب خانه‌های روستایی و درگیری‌های متعدد با اوقاف، محیط زیست و آب منطقه‌ای از مهمترین موارد بررسی شده با دهیاران بود که قرار شد با ارائه مستندات و درخواست کتبی پیگیری‌های لازم از مسئولان صورت بگیرد.

دبیر مجمع نمایندگان مجلس با تاکید بر اینکه تخریب فیزیکی باید آخرین اقدام یک ارگان باشد، گفت: می‌توان با هزینه کمتر از آسیب‌های بالاتر جلوگیری کرد و قبل از تخریب‌ها و شدت گرفتن درگیری هماهنگی با دادگستری و نمایندگان مردم صورت بگیرد و آنها را در جریان کار  قرار دهند.

این نماینده مردم در مجلس تاکید کرد: برای کاهش خسارات در موارد این‌چنینی که یک طرف مردم و در طرفی دیگر ارگانی دولتی است هماهنگی با مجمع  نمایندگان مجلس ضروری است زیرا تعامل بین نمایندگان با دستگاه ها می تواند با لطمه کمتر مانع اعتراضات وسیع و مشکلات کنونی شود.

نماینده مردم استان تهران در ادامه گفتگو با ایلنا با اشاره به فریز شدن بخش بزرگی از منطقه زندگی روستایی و صنعتی شهرستان پردیس گفت: وجود ۱۸۰۰ هکتار زمین بلاتکلیف در تپه سیف کمرد و روستاهای ترقیان و جاجرود و درگیری مردم این منطقه با اوقاف و محیط زیست نگران‌کننده است. اگر بحث‌های محیط زیستی را صرفا در نظر بگیریم طرح‌های توسعه انجام نخواهد شد.

علیجانی یادآور شد: علاوه بر دست گذاشتن سازمان محیط زیست بر مناطق روستایی و صنعتی بخشی از املاک مسکن مهر که واقع در دشت بهشت می‌شود نیز درگیر است و باید از سوی ریاست‌جمهوری باز تعریفی مجدد در منطقه صورت بگیرد تا شهرک‌های صنعتی آسیب نبیند.

این مسوول با اشاره به تخریب برخی خانه‌ها در حاشیه رودخانه جاجرود اظهارداشت: آب منطقه‌ای هم ابعاد مختلف سیاسی اجتماعی و اقتصادی یک جریان را قبل از تخریب باید درنظر بگیرد و برای جلوگیری از مشکلات بزرگتر و حل مسئله آخرین اقدام تخریب فیزیکی باشد.

وی به بازدید خود از  خانه‌های تخریب شده حاشیه جاجرود اشاره کرد و افزود: بسیاری از مالکان این خانه‌ها بلاتکلیف هستند و وضعیت نامشخصی دارند چون از سویی با مجوز بخشداری وقت به ساخت خانه‌ها پرداخته‌اند و از سویی منازل‌شان با دستور اداره آب‌منطقه‌ و بدون تعیین مکان جدید تخریب شده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز