خبرگزاری کار ایران

نجفی تاکید کرد:

تنگناهای‌مالی پروژه بزرگراه شمالی‌کرج با تدبیر و سرمایه‌گذاری بخش خصوصی جبران می‌شود

asdasd
کد خبر : ۶۴۹۷۸۲

استاندار البرز با اشاره به ملی بودن پروژه بزرگراه شمالی کرج، گفت: تنگناهای مالی با تدبیر و واگذاری بسترهای سرمایه گذاری بخش خصوصی در مسیر بزرگراه، قابل جبران است، لذا مساعدت دستگاه‌های مربوطه برای تحقق این امر، لازم است.

به گزارش ایلنا، محمدعلی نجفی امروز بعد از بازدید از روند تکمیل پروژه بزرگراه شمالی کرج با حضور در جلسه بررسی این پروژه، موارد مطرح شده در این نشست را نشان از عزم جدی برای تسریع در بهره برداری از پروژه دانست و اظهار داشت: این پروژه ملی بوده و باید منابعی نیز به صورت مشخص تخصیص داده می شد چرا که این امر تسریع در تکمیل پروژه را در پی داشت.

نجفی با یادآوری اینکه عدم تحقق به موقع اعتبارات و مسائلی که سر راه وجود داشت، انگیزه های اولیه پروژه را قدری با چالش مواجه کرد، تصریح کرد: در قالب کارگروه هایی که برای تکمیل این پروژه تشکیل می شود باید موارد مطروحه مورد بررسی قرار گرفته و به جد درصدد حل و فصل آن بود.

استاندار البرز اضافه کرد: هر بخشی از پروژه که دچار موانعی است در اسرع وقت باید در کارگروه مربوطه مطرح و راهکار لازم اتخاذ و اجرایی شود.

وی با تاکید بر اینکه مدیران استان به وظایف خود اشراف داشته و برای اجرای تکالیف با جدیت بیشتری اقدام کنند، افزود: پروژه به نام شهرداری کرج تعریف شده ولی این موضوع تکالیف و وظایف سایر دستگاه ها را کم نمی کند بلکه به دلیل اهمیت پروژه باید با اهتمام ویژه ای ورود کنند.

وی خاطرنشان کرد: بسیاری از تکنولوژی ها در دنیای امروز تغییر کرده و با توجه به علوم روز باید پیش رفت، بنابراین می توان الزامات زیست محیطی را در این راستا به صورت منطقی به نفع شهر اعمال کرد.

استاندار البرز با بیان اینکه برخی پروژه های راه سازی البرز با آرامش و سهولت تردد ۱۴ استان کشور گره خورده گفت: بر این اساس طی پیگیری های صورت گرفته بزرگراه همت در مرکز توجهات ملی قرار گرفت و با سرعت در حال پیشرفت است.

وی افزود: با بازگشایی پروژه آزادراه تهران -شمال، هزینه هنگفتی در بخش‌های مختلف اعم از سوخت، صرفه‌جویی می شود.

نجفی ادامه داد: در صورت تایید سازمان حفاظت محیط زیست با راه اندازی کارخانه آسفالت می توان روند تکمیل پروژه را تسریع و بار بزرگی از ترافیک که عاملی برای آلودگی های محیط زیست است، را کاهش جدی داد.

وی گفت: در خصوص منابع مالی نیز پیمانکار با جدیت تمام وارد پروژه شده و باید با تعامل تمامی دستگاه‌های ذیربط این همراهی، تقویت شود.

استاندار البرز افزود: بر این باور هستیم که پروژه به تزریق مالی از سوی دولت نیاز دارد ولی در این شرایط دولت با موانعی مواجه است که بهترین فرصت استفاده از توان بانک شهر است.

وی با تاکید بر واگذاری بسترهای سرمایه گذاری بخش خصوصی در مسیر بزرگراه و مساعدت لازم برای تحقق این امر از سوی دستگاه های مربوطه، خاطرنشان کرد: با طرح های گردشگری و خدماتی در مسیر این پروژه می توان فرصت های ارزشمندی را رقم زد که پشتوانه مستحکمی در این راستا خواهد بود.

نجفی گفت: در واگذاری بسترهای سرمایه گذاری بخش خصوصی در مسیر بزرگراه، مساعدت لازم برای تحقق این امر از سوی دستگاه های مربوطه صورت گیرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز