خبرگزاری کار ایران

معاون وزیر کار در البرز، مطرح کرد؛

فرهنگ قرآنی در جامعه متداول شود، فساد، دروغ، اختلاس، رشوه و تبعیض ریشه‌کن می‌شود

asdasd
کد خبر : ۶۴۸۶۱۵

معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در استان البرز، گفت: برگزاری مسابقات قرائت و حفظ قرآن خوب است اما اگر تدبر و تفکر مفاهیم قرآنی را اشاعه می دادیم، شاهد مشکلات امروزی نبودیم.

به گزارش خبرنگار ایلنا، سید حمید کلانتری، امروز در مراسم اختتامیه سیزدهمین دوره مسابقات قرآن کریم ویژه جامعه کار و تلاش که در استان البرز برگزار شد، گفت: امروزه علیرغم برگزاری مسابقات قرائت و حفظ قرآن، تفکر و تدبر در آیات کتاب آسمانی کمتر دیده می شود.

وی افزود: آثار عمل به قرآن در کشور کمتر وجود دارد چرا که طبق فرمایش قرآن بهترین راه زندگی، استفاده از فرامین قرآنی است که می‌توان به آن توجه و تدبر داشت در حالیکه این موضوع مورد توجه، قرار نمی‌گیرد.

معاون وزیر کار به برگزاری جلسات و مسابقات قرآنی اشاره و تصریح کرد: در این جلسات معمولا از قاریان و حافظان تجلیل می‌شود اما با توجه به توسعه اندیشه قرآنی به نظر می رسد در رابطه با قرآن کوتاهی می‌کنیم.

کلانتری اذعان داشت: لازم است در کنار جلسات قرآنی، مسابقات مفاهیم این معجزه آسمانی هم برگزار کنیم و با کتابی که در شب قدر بر پیامبر نازل شده، فاصله خود را کوتاه کنیم.

معاون امور تعاون گفت: جامعه ای که در آن فرهنگ و عمل قرآنی رواج پیدا کند دیگر جای فساد و دروغگویی نیست و در جامعه ای که متاثر از نور قرآن است نباید تبعیض و رشوه و اختلاس، باشد چراکه جامعه قرآنی، راستی و درستی و امانتداری و پاکدستی خواهد بود.

وی با عنوان اینکه خدا به مومن وعده داده از دیگران برتر خواهند بود، ادامه داد: در جامعه اسلامی، کار، تلاش، سازندگی، دانش و نوآوری و یادگیری برایش مهم خواهد بود و این روند بیش از گذشته، ارزشمند خواهد شد.

کلانتری با تاکید بر لزوم فراگیری مفاهیم قرآنی در جامعه اسلامی، گفت: طبق وظیفه شرعی پیشنهاد می کنم در مسابقات قرانی، نکات قرآنی هم اضافه شود، تا جوانان با آیاتی که در زندگی روزمره، مورد نیاز خواهد بود، آشنا شوند. در این صورت یاد می گیریم که بد عهدی و عمل نکردن به وعده ها، گناه بزرگی محسوب می شود چراکه در قرآن به روشنی آمده است.

معاون وزیر کار در پایان ابراز امیدواری کرد: این پیام اگر در رقابت ها و مسابقات قرآنی جامعه کار و تلاش که با جامعه کارگران زحمتکش در ارتباط است، مطرح شود می‌تواند بیشتر در جامعه منتشر و متداول شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز