خبرگزاری کار ایران

همزمان با هفته اردبیل صورت گرفت؛

گشایش نمایشگاه تخصصی قلم زنی فلز در اردبیل

asdasd
کد خبر : ۶۴۷۵۴۸

همزمان با برنامه های گرامیداشت استان اردبیل، سومین نمایشگاه تخصصی قلم زنی فلز در نگارخانه خطایی گشایش یافت.

به گزارش ایلنا، ملکه گلمغانی‌زاده سرپرست معاونت صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان در مراسم افتتاحیه این نمایشگاه تصریح کرد: استان اردبیل یکی از استان‌های شاخص در تولید انواع صنایع دستی است.

وی متذکر شد: در این استان بیش از 60 رشته صنایع دستی تولید می‌شود که شامل اغلب صنایع دستی رایج در سطح کشور است.

وی با تاکید به فعالیت بیش از 70 هزار صنعتگر در این استان ادامه داد: از شمال تا جنوب و از غرب تا شرق انواع رشته های صنایع دستی در این استان تولید می شود.

سرپرست معاونت صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان تاکید کرد: این تولیدات به حدی از تنوع برخوردار است که همواره مورد توجه گردشگران داخلی و خارجی بوده است.

گلمغانی زاده به حمایت از تولیدکنندگان توسط این اداره کل اشاره و تصریح کرد: از جمله فرصت معرفی و اطلاع رسانی تولیدات در نمایشگاه های متعدد فراهم شده است.

وی به برگزاری سومین نمایشگاه تخصصی قلم زنی فلز در استان اشاره کرد و بیان داشت: در وضعیت فعلی استان اردبیل به همت هنرمندان جایگاه مطلوبی در این رشته هنری کسب کرده است و آثار شاخصی در استان تولید می شود.

در این مراسم همچنین هنرمند قلم زنی اردبیل، مهسا قنبرزاده به آموزش علمی این رشته در استان اردبیل اشاره کرد.

وی با تاکید به اینکه 10 ها هنرمند از آموزش های نوین و علمی برخوردار شده اند، اضافه کرد: برگزاری نمایشگاه ها فرصتی جهت معرفی توانمندی این هنرمندان است.

همچنین دیگر هنرمند قلم زنی، احمد عطایی با تاکید به قابلیت‌های استان در تولید انواع صنایع دستی تصریح کرد: به ویژه در رشته قلم زنی به جایگاه مطلوبی در بین استان ها دست یافتیم.

وی با تاکید به اینکه در نمایشگاه‌ها گزیده ای از توانمندی هنرمندان به نمایش در آمده است، اضافه کرد: تکرار رویدادهای از این دست منجر به حمایت هنرمندان خواهد شد.

نمایشگاه تخصصی قلم زنی با نمایش 210 اثر تا هفتم مرداد ماه از ساعت 10 صبح الی 20 عصر آماده بازدید علاقه مندان است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز