خبرگزاری کار ایران

معاون دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان غربی:

تشریح جزئیات مسمومیت 17 نفر از اهالی روستای شیبلو/ آب سالم است؛ بیماری روده‌ای علت مسمومیت اهالی

asdasd
کد خبر : ۶۴۲۶۲۱

معاون امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی و رئیس مرکز بهداشت استان آذربایجان غربی گفت : آب شرب روستای شبیلوی میاندوآب سالم است و علت احتمالی مسمومیت تعدادی از اهالی این روستا بیماری روده ای است .

به گزارش ایلنا، در پی مراجعه 17 نفر از اهالی روستای شیبلوی میاندوآب بر اثر مسمومت به مراکز درمانی  دکتر انتظارمهدی‌ گفت: با توجه به مراجعه تعدادی از اهالی روستای شبیلو به بیمارستان این شهرستان، موضوع به طور جدی در دستورکار قرار گرفته و مدیر شبکه بهداشت و درمان میاندوآب به همراه همکاران در بیمارستان حاضر شده و نسبت به بررسی وضعیت بالینی بیماران و عوامل موثر در بروز این بیماری اقدام کردند.

معاون امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی افزود: جلسه ای در ساعت یک بامداد ۱۸ تیر ماه در محل بیمارستان حضرت فاطمه زهرا(س) تشکیل و صبح امروز نیز بررسی میدانی با حضور اکیپ دانشگاه علوم پزشکی استان و مدیریت شبکه بهداشت و درمان و سایر مسئولان شهرستانی انجام و مستندات کنترل کیفی آب شرب منطقه مورد بررسی قرار گرفت .

انتظارمهدی اضافه کرد : نتایج بررسی‌ها حاکی از سالم بودن آب شرب مصرفی منطقه دلالت داشته و هیچگونه آلودگی آب شرب مصرفی مردم مطرح نیست و علت احتمالی این بیماری روده ای مسمومیت غذایی بوده که نمونه های تهیه شده در سطح استان و انجام آزمایشات تکمیلی ، در دست بررسی قرار دارد .

رئیس مرکز بهداشت استان گفت :  تعداد مراجعین از ساعت ۲۲ شب تا ساعت ۸ صبح دیروز ۱۷ مورد بوده که ۱۳ تن بستری شده بودند و از این تعداد نیز تا ظهر دیروز تنها شش نفر تحت نظر و بستری بوده و بقیه ترخیص شده اند .

وی تأکید کرد : توصیه می کنیم شهروندان قبل از مصرف سبزیجات نسبت به سالم سازی آنها اقدام کرده و از استفاده از سالادهای غیر بسته بندی شده در مراسم و نیز از مصرف غذای مانده بیش از دو ساعت خودداری کرده و حتی الامکان غذای روزانه خود را در منزل تهیه کرده و در صورت لزوم غذای مورد نیاز را از مراکز معتبر تهیه کنند .

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز