خبرگزاری کار ایران

سرپرست اداره کل میراث فرهنگی اردبیل:

حریم محوطه‌های تاریخی در نقشه‌های استان اردبیل درج می‌شود

asdasd
کد خبر : ۶۴۱۸۰۲

سرپرست اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل گفت: حریم محوطه های تاریخی اردبیل شناسایی و در نقشه های این استان درج می شود.

به گزارش ایلنا، نادر فلاحی در جلسه انتصاب رئیس گروه باستان شناسی اداره کل تصریح کرد: حفظ حریم محوطه های تاریخی مورد تاکید بوده و بر همین اساس شناسایی حریم آثار در دستور کار قرار گرفته است.

وی اضافه کرد: با مشخص شدن نقشه جی- پی- اس در پنجره واحد استانداری اطلاعات احصا شده اعلام شده و حریم محوطه های تاریخی در نقشه های جغرافیایی استان درج می شود.

سرپرست اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان ادامه داد: این مهم می‌تواند به تسهیل  استعلام پروژه های عمرانی سطح استان و در عین حال حفاظت از محدوده آثار تاریخی منجر شود.

فلاحی اضافه کرد: همچنین این مهم می‌تواند دولت الکترونیک را در خدمت گروه باستان شناسی اداره کل قرار دهد و از سلیقه محوری و بازدید محوری به سمت سیستم محوری ارتقا دهد.

وی همچنین خواستار شفاف سازی اولویت های حوزه باستان شناسی استان در سال جاری شد و تاکید کرد: ضروری است با توجه محدودیت منابع مالی در مقابل پروژه های متعدد نسبت به استفاده بهینه از منابع برنامه ریزی کرد.

سرپرست اداره کل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان ابراز امیدواری کرد ابنیه‌های تاریخی منجر به رونق گردشگری استان شود.

فلاحی خواستار بهره گیری از تجارب مفید سایر استان ها در حوزه باستان شناسی شد و افزود: از سویی انتظار می رود حوزه باستان شناسی حضور فعال در نمایشگاه ها داشته باشد.

وی با اشاره به ضرورت اتخاذ رویکرد اقتصادی محور در حوزه باستان شناسی متذکر شد: تخصصی‌ترین حوزه فعالیت اداره کل در مباحث میراث فرهنگی است و ما این حوزه را ماموریت ذاتی خود می دانیم.

گفتنی است با صدور حکمی، «سید روح الله محمدی» با حفظ سمت به عنوان رئیس گروه باستان شناسی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل منصوب شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز