خبرگزاری کار ایران

امروز انجام اتقاق افتاد؛

بهره برداری از فازاول سیلوی نگهداری گندم در خنداب

asdasd
کد خبر : ۶۴۰۰۹۹

فاز اول سیلوی نگهداری گندم با ظرفیت 12 هزار و 500 تن گندم در خنداب به بهره برداری رسید.

 به گزارش ایلنا از اراک، مدیر کل امور اقتصادی استان مرکزی در مراسم افتتاح  گفت : بخش خصوصی برای ساخت فاز اول این سیلو سه میلیارد تومان سرمایه گذاری کرده که بابهره برداری از آن برای 10 نفر شغل ایجاد شده است.

نعمتی افزود : فاز دوم هم 50 درصد پیشرفت فیزیکی دارد که با بهره برداری از آن ذخیره گندم به 25 هزار تن خواهد رسید.

وی بااشاره به اینکه استان مرکزی در تولید گندم و آرد به خودکفایی رسیده، گفت: با ذخیره سازی در سیلوهای مکانیزه و انبارها مشکل کمبود آرد در این منطقه وجود ندارد. 

نعمتی با بیان اینکه در سال زراعی جاری پیش بینی می‌شود که تولید ۲۵۰ هزار تُن گندم در استان تولید شود، اظهار کرد: پیش بینی می شود ۲۲۰ هزار تُن گندم مازاد بر مصرف کشاورزان در استان خریداری شود.

وی با تاکید بر اینکه کار خرید گندم در استان از اواخر خرداد آغاز شده، بیان کرد: تا به امروز بالغ بر ۳۰ هزار تُن گندم مازاد بر نیاز کشاورزان در استان خریداری شده است.

مدیرکل هماهنگی امور اقتصادی و بین الملل استانداری مرکزی وضعیت تولید گندم در استان را مناسب دانست و گفت:  کار برداشت گندم تا شهریور ماه در استان ادامه داد.

وی در پایان گفت: استان مرکزی شرایط خوبی در زمین تولید گندم دارد و جزو ۱۰ استان برتر کشور در حوزه تولید گندم است.

حسنی مدیرکل غله استان مرکزی  هم در مراسم بهره برداری از این طرح با اشاره به اینکه این سیلو از اخرین استانداردهای روز برخوردار است گفت:  50 درصد وجه گندم به صورت نقدی و مابقی در کوتاه ترین زمان ممکن پرداخت می شود .

وی افزود: تحویل گندم به سیلوها مطمئن ترین راه است گفت کشاورزن از فروش گندم به دلالان خودداری کنند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز