خبرگزاری کار ایران

ملاشاهی به ایلنا خبرداد:

شدت گرفتن گردو غبار در سیستان و بلوچستان از اواسط هفته

asdasd
کد خبر : ۶۳۹۰۰۹

رئیس گروه پیش بینی و صدور پیش آگاهی‌های جوی هواشناسی سیستان و بلوچستان گفت: گردو غبار در این استان تا اواسط هفته شدت خواهد یافت.

علی ملاشاهی در گفت‌و گو با خبرنگار ایلنا، اظهار داشت: از دوشنبه تا چهارشنبه در شهرستان‌های زابل، زهک، هیرمند، هامون و نیمروز باد و گردوخاک تشدید می‌شود و در نقاط مستعد توفان، گردوخاک و کاهش شدید دید رخ خواهد داد.

وی افزود: سرعت وزش باد 70 تا 85 و در ساعات اولیه روز بیش از 90 کیلومتر بر ساعت پیش‌بینی می‌شود و دمای هوا در نیمه شمالی استان حدود سه تا پنج درجه کاهش می‌یابد. 

ملاشاهی عنوان کرد: در زمان توفان در جاده‌های مواصلاتی استان به ویژه جاده زابل، مه‌بندان، زابل، زاهدان و جاده چابهار، ریگان، بم کاهش دید سبب کندی عبور و مرور می‌شود. 

وی ادامه داد: طی این مدت در زاهدان و سایر نقاط نواحی مرکزی نوار شرقی(میرجاوه تا سراوان) و مرز غربی استان(شورگز، بزمان، دلگان، خنوج تا زرآباد) علاوه بر افزایش غبار وزش باد شدید و گردوخاک پیش‌بینی می‌شود.

ملاشاهی در پایان گفت: خودداری از تردد غیرضروری در فضای باز در زمان غبار آلود شدن هوا، آماده باش مراکز بهداشتی و درمانی، رعایت حداکثری مقررات رانندگی در زمان توفان و گردوخاک، محافظت از گلخانه‌ها و سایر موارد ضروری است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز