خبرگزاری کار ایران

اسماعیل خلیلی مطرح کرد:

54 درصد اشتغال استان البرز در بخش خدمات است/فعالیت 100 هزار واحد صنفی دارای مجوز

asdasd
کد خبر : ۶۳۵۵۶۴

نشست مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان البرز با مسئولان کاریابی‌های غیردولتی استان برگزار شد.

به گزارش ایلنا، اسماعیل خلیلی در جلسه‌ای که با حضور مسئولان کاریابی غیر دولتی استان و مدیر و روسای حوزه اشتغال این اداره، برگزار شد، ضمن ارائه آماری از وضعیت بازار کار و اشتغال استان، اظهار داشت: 54 درصد اشتغال استان در بخش خدمات است و در این راستا در استان البرز 100 هزار واحد صنفی با مجوز در حال خدمات رسانی هستند به‌همین تعداد نیز بدون مجوز و به‌صورت پراکنده مشاغلی در سطح استان در حال فعالیت هستند که لزوم توجه به بخش خدمات را از سوی دستگاه‌های ذی‌ربط می‌طلبد.

وی با بیان اینکه تفکرات و نگرش‌ها در حوزه اشتغال در حال تغییر از تعاریف سنتی است، گفت: با توجه به رشد تکنولوژیهای صنعتی و به‌کارگیری ماشین ابزارهای پیشرفته و هوشمند در واحدهای صنعتی و صنایع، امروزه شاهد خروج نیروی انسانی از صنایع و تمایل آنان به اشتغال در بخش خدمات پس از تولید هستیم بنابراین باید به اشتغال نوع جدید، متفاوت تر از گذشته نگاه کرد و برنامه‌ریزی‌هایی در جهت مشاغل در بخش خدمات، شکل بگیرد.

خلیلی اضافه کرد: برای تحقق این مهم و رسیدن به اشتغال، لازم است سهم خدمات در اشتغال مورد توجه قرار بگیرد.

وی افزود: برنامه‌ریزی دست اندرکاران بخش اشتغال و کاریابی این استان برای ایجاد اشتغال در بخش خدمات استان ضروری است و باید بدان توجه ویژه، داشت.

خلیلی به ارائه گزارشی از عملکرد کاریابی‌های استان در سال گذشته پرداخت و گفت: سال‌جاری فرصت بسیار مناسبی برای کاریابی‌هاست تا بتوانند با تلاش و جدیت خود و حمایت های دولت بخشی از مشکلات حوزه اشتغال جوانان را برطرف سازند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان البرز در این جلسه با تاکید بر اینکه کاریابی‌ها به‌عنوان خط اول اشتغال باید مشکلات موجود و شرایط اقتصادی جامعه هدف را مد نظر قرار دهند، ابراز داشت: تعامل کاریابی‌ها با یکدیگر و با مشاغل، آشنایی کاریابی‌ها با  نیازهای بازار کار استان و شناسایی متقاضیان کار و نقش به‌سزای آن در راهنمایی کارجویان، ارائه راهنمایی و مشاوره تخصصی، هدایت کارجویان بسوی فرصت‌های شغلی مناسب با شرایط آنان و در نتیجه افزایش بهره‌وری، ارتقا کیفیت و سرعت بخشی خدمات و نیز اجرای دستورالعمل‌های وزارت متبوع در راستای فعالیت‌های کاریابی‌ها از وظایف مهم کاریابی‌های استان در سال‌جاری است.

خلیلی خاطرنشان کرد: اولین نقش و وظیفه دفاتر کاریابی اشتغال و هدایت کارجو به سمت کار است زیرا بسیاری کارجویان، تحصیلکرده هستند ولی با توجه به دارا بودن تخصص‌های لازم توانایی به کارگیری تخصص خود را ندارند از این رو موسسات کاریابی با تمرکز بر مشاوره‌های دقیق این دسته از افراد را به سمت بازارهای کار هدایت کنند.

در ادامه این جلسه ابلاغیه دستمزد و خدمات کاریابی‌ها در سال 97 که از سوی وزارت متبوع صادر شده به کاریابی‌ها ابلاغ شد و مسئولان کاریابی‌های استان مسائل و مشکلات خود را مطرح و پیشنهاداتی ارائه کردند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز