خبرگزاری کار ایران

رئیس اداره منابع طبیعی فیروزکوه خبرداد:

رفع تصرف از 58 هزار مترمربع اراضی ملی فیروزکوه

asdasd
کد خبر : ۶۳۴۹۴۸

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان فیروزکوه گفت: 58 هزار مترمربع اراضی ملی این شهرستان از ابتدای امسال رفع تصرف شده است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، جمشید جویباری با اعلام این مطلب افزود: 55 هزار متر مربع از این اراضی شامل 9 مورد تخلف در راستای اجرای تبصره ذیل ماده 55 قانون حفاظت از جنگل‌ها و مراتع از ید متصرفین خارج و به دولت بازگردانده شد و حدود سه هزار مترمربع دیگر این اراضی در اجرای حکم قطعیت یافته از سوی مراجع قضایی بازپس‌گیری شده است. 

وی عرصه‌های منابع طبیعی را سرمایه ملی و متعلق به همه نسل‌ها دانست و اظهار داشت: حفاظت از عرصه‌های ملی یکی از وظایف و تکالیف اصلی ما در مجموعه منابع طبیعی به شمار می‌آید که در این خصوص همکاری و همیاری دستگاه‌ها و نهادهای ذی‌ربط را می‌‌طلبد. 

این مقام مسئول با توجه به آغاز فصل گرما و سفرهای تابستانی توصیه‌هایی را ابراز داشت و در همین ارتباط از عموم مردم و گردشگران درخواست کرد به دلیل در پیش بودن فصل تابستان و افزایش دمای هوا و تراکم گیاهی در عرصه‌های مرتعی و جنگلی ضرورت ایجاب می‌کند به هنگام مراجعه به این عرصه‌ها ضمن رعایت نکات ایمنی حتی الامکان از روشن کردن آتش خودداری کرده و در صورت مشاهده هرگونه تخریب، تصرف و آتش‌سوزی‌های احتمالی مراتب را از طریق شماره تلفن 1504 به یگان حفاظت منابع طبیعی اعلام کنند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز