خبرگزاری کار ایران

فرماندار مریوان خبرداد:

بازگشایی"مرز خانم شیخان" مریوان/ پیگیری حقوقی مشکلات مرز باشماق

asdasd
کد خبر : ۶۳۳۳۲۲

فرماندار شهرستان مریوان گفت: از امروز به‌ مدت سه ماه "مرز خانم شیخان" مریوان بازگشایی شد.

به گزارش ایلنا، محمد شفیعی از بازگشایی "مرز خانم شیخان مریوان" خبر داد و اظهار داشت: از امروز به‌مدت سه ماه این مرز بازگشایی شده و این مدت هم قابل تمدید است.

وی گفت: امروز نخستین کانتینر حامل بار از طریق مرز خانم شیخان مریوان وارد کشور شد و از این پس کولبران به‌جای کوله‌بری به‌صورت پیله‌وری فعالیت می‌کنند.

فرماندار شهرستان مریوان با اشاره به فرارسیدن عید سعید فطر تصریح کرد: با توجه به اعلام دولت عراق، در روز عید سعید فطر صادرات و واردات به‌ مدت ۲۴ ساعت تعطیل و ممنوع است و هیچگونه مبادلاتی صورت نمی‌گیرد.

وی بیان کرد: دولت به مرز رسمی و بین‌المللی باشماق مریوان به‌عنوان یک فرصت نگاه می‌کند و رویکرد دولت در این حوزه مثبت است.

شفیعی با اشاره به برخورد‌های نامناسب افراد مستقر در مرز‌های عراق که در چندماه گذشته از سوی دولت عراق با کامیون‌داران ایرانی صورت می‌گرفت، افزود: در آینده‌ای نه چندان دور با مسئولان عراقی جلساتی در این‌باره تشکیل می‌دهیم و امیدواریم به نتیجه‌ای مطلوب برسیم.

وی اظهار کرد: متأسفانه مدتی است که مرز باشماق مریوان درگیر مباحث خاص حقوقی شده، اما یک وکیل خبره مشکلات این حوزه را دنبال می‌کند.

فرماندار شهرستان مریوان گفت: در دو ماه آینده دادگاه ویژه حل مشکلات مرزباشماق مریوان برگزار می‌شود و انتظار می‌رود که مشکلات موجود رفع شده و بازرگانان و تجار بتوانند از قسمت انبار‌های این مرز استفاده لازم را ببرند.

وی عنوان کرد: هرچند گمرک باشماق مریوان همچنان ساختار خود را حفظ می‌کند، اما از امروز ۳۰ هکتار از اراضی موجود در مرز بین‌المللی باشماق مریوان، تحت تملک سازمان راهداری استان کردستان قرار می‌گیرد و به‌زودی مناقصه پروژه آسفالت بهره بردازی می شود.

فرماندار شهرستان مریوان خاطر نشان کرد: حل برخی از مشکلات و نابسامانی‌های مرز باشماق مریوان مستلزم همکاری و همراهی بازرگانان، تجار و پیله‌ورانی است که در این مرز فعالیت می‌کنند.

شفیعی در پایان سخنان خود با اشاره به وضعیت آسفالت روستایی در این شهرستان، افزود: اجرای پروژه آسفالت ۷ روستای مسیر "روستای کال تا اسکول" در حال انجام است و به‌زودی به بهره‌برداری می‌رسد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز