خبرگزاری کار ایران

مدیر عامل شرکت برق کردستان مطرح کرد:

دستگاه‌های اجرایی ملزم به کاهش 10 درصدی مصرف برق هستند

asdasd
کد خبر : ۶۳۲۱۳۳

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان کردستان گفت: با توجه به احتمال کمبود انرژی در تابستان پیش رو، همه ادارات و دستگاه های اجرایی براساس مصوبه هیأت دولت ملزم به کاهش حداقل 10 درصد از برق مصرفی خود شده اند.

به گزارش ایلنا و به نقل از روابط‌عمومی شرکت توزیع نیروی برق استان کردستان، هیوا لهونیان افزود: با توجه به وضعیت بارندگی‌های سال گذشته و کمبود آب سدها به احتمال زیاد تابستان سال جاری شرایط سختی برای  صنعت برق خواهد بود و از این رو دولت همه دستگاه های اجرایی و ارگان ها را ملزم به همکاری همه جانبه با شرکت های توزیع برق سراسر کشور کرده است.

وی افزود: با توجه به اهمیت موضوع کاهش مصرف برق ادارات و الزام دولت، استانداری و شرکت های توزیع مسئول پایش و بررسی مصرف برق ادارات شده اند و به صورت هفتگی و ماهانه وضعیت مصرف برق هر سازمان رصد خواهد شد.

وی ادامه داد: برای اجرای صحیح و مطلوب این بخشنامه همه ادارات در شهرستان های تابعه باید یک فرد را به عنوان مدیر انرژی انتخاب کنند تا با کسب آموزش های لازم، زمینه کاهش 10 درصدی مصرف برق خود را فراهم آورند.

لهونیان با بیان اینکه به منظور انگیزه بیشتر ادارات به کاهش مصرف انرژی برق از سال های گذشته ساعت پیک ادارات در روز و از ساعت 10 الی 15 محاسبه می شود و اگر در این زمان ادارات مصرف خود را بهینه نکنند، متحمل هزینه های بیشتری خواهند شد.

 لهونیان عدم استفاده از لامپ های اضافی در ساعات روز، سرویس و بهینه سازی سیستم های سرمایشی ادارات و تنظیم دمای مناسب برای وسایل سرمایشی از موارد مهم بهینه سازی مصرف برق ادارات برشمرد.

وی تأمین برق مستمر و پایدار در راستای رفاه حال شهروندان را از وظایف اصلی شرکت های توزیع برق کشور بیان کرد و افزود: انتظار می رود همه ادارات و دستگاه های اجرایی با توجه به این موضوع و با کاهش مصارف غیر ضروری برق خود زمینه خدمت رسانی بیشتر به شهروندان را فراهم آورند.

لهونیان در ادامه با بیان اینکه عزم دولت برای تأمین انرژی برق در فصل تابستان جدی است و علاوه بر کاهش 10 درصدی مصرف برق، به مدار آوردن نیروگاه های تأمین برق اضطراری ادارات، و کاهش ساعات اداری استان های گرم مطرح شده و در حال اجرا می باشد ودر مورد سایر استانها اختیار کاهش ساعت اداری به استانداری ها در صورت لزوم واگذار شده است.

وی در پایان تأکید کرد: با توجه به عزم جدی شرکت توزیع برق برای جلب مشارکت همه ادارات، در شهرستان‌های تابعه نیز با همکاری فرمانداری ها اکیپ های ممیزی و کاهش مصرف برقرار خواهد شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز