خبرگزاری کار ایران

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق کردستان مطرح کرد:

رشد 34 درصدی واگذاری انشعاب خانگی در کردستان

asdasd
کد خبر : ۵۸۰۳۹۹

مدیر عامل شرکت توزیع نیروی برق استان کردستان گفت: بررسی آمار واگذاری انشعاب برق در سال 96 بیانگر آن است که در 9 ماهه اول سال 96 به نسبت مدت مشابه سال گذشته فروش انشعاب تعرفه خانگی با 6/33 درصد افزایش مواجه شده است.

به گزارش ایلنا، هیوا لهونیان با بیان این مطلب افزود: در 9 ماهه اول سال 95 در مجموع حدود 9 هزار و 800 انشعاب واگذار شده بود که با افزایش حدود 34 درصدی به حدود 13 هزار و 100 انشعاب در سال جاری رسیده است.

وی اظهار داشت: مصوبه اخیر دولت مبنی بر واگذاری انشعاب غیر دائم به مشترکین نواحی منفصل شهری یکی از عوامل مهم رشد تقاضای انشعاب در سال جاری بوده است به گونه‌ای که بعد از ابلاغ این قانون شاهد مراجعه فراوان ساکنین این نواحی برای دریافت انشعاب غیر دائم در شهرستان‌ها بوده ایم.

لهونیان تأکید کرد: در بخش کشاورزی نیز فروش انشعاب به نسبت سال گذشته رشد قابل توجهی داشته است و از 172 انشعاب در سال 95 به 346 انشعاب در سال جاری رسیده است و در مورد انشعابات تجاری نیز با رشد حدود 22.5 درصد مواجه بوده ایم.

مدیر عامل شرکت توزیع نیروی برق استان کردستان با بیان اینکه تعداد کل مشترکین برق استان تا پایان آذر ماه 96 به حدود 617 هزار رسیده است، تأکید کرد: مشترکین خانگی بالاترین تعداد مشترک در استان را به خود اختصاص داده اند و حدود 84 درصد از مشترکین برق استان در تعرفه خانگی هستند. تعرفه های تجاری با حدود 11 درصد و عمومی با حدود 3 درصد نیز رده های بعدی تعداد مشترکین برق استان قرار دارند.

لهونیان با اشاره به وضعیت مصرف برق استان تأکید کرد: مصرف برق استان در 9 ماهه اول سال جاری به نسبت مدت مشابه در سال گذشته حدود 8.4 درصد افزایش داشته است و از 1 میلیون و 570 هزار مگاوات ساعت به یک میلیون و 701 مگاوات ساعت رسیده است.

وی در خصوص تغییرات مصرف در تعرفه های مختلف هم یادآور شد: در بازه زمانی یاد شده تعرفه صنعتی با 16 درصد افزایش بالاترین افزایش مصرف را در سال جاری داشته است و تعرفه های روشنایی معابر، عمومی و تجاری نیز در رده های بعدی افزایش مصرف قرار دارند.

مدیر عامل شرکت توزیع نیروی برق استان کردستان در خصوص اقدامات انجام شده در راستای توسعه شبکه برق استان خاطر نشان کرد: در مدت 9 ماهه اول سال جاری حدود 61 کیلومتر شبکه فشار متوسط و 50 کیلومتر شبکه فشار ضعیف احداث و حدود 300 دستگاه ترانسفورماتور نصب شده است.

وی در پایان با بیان اینکه شرکت توزیع نیروی برق استان کردستان خدمت رسانی به مشترکین در جهت تأمین برق مستمر و پایدار را از اهداف اصلی خود می‌داند، اظهار امیدواری کرد: مجموعه اقدامات انجام شده موجب رضایتمندی بیشتر مشترکین و شهروندان استان شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز