خبرگزاری کار ایران

با حضور هزاران زائر حرم رضوی انجام شد؛

برگزاری مراسم احیاء شب بیست و یکم ماه رمضان در حرم امام رضا(ع)

asdasd
کد خبر : ۶۳۰۵۰۴

مراسم احیاء شب بیست و یکم ماه رمضان همزمان با شب شهادت مولی الموحدین حضرت علی (ع) با حضور جمع گسترده زائرین و مجاورین سوگوار و شب زنده‎داردر حرم رضوی برگزار شد.

به گزارش ایلنا، در این مراسم جمع بی شماری عاشق که از اقصی نقاط کشور حتی ساعاتی قبل از برگزاری مراسم احیاء شب بیست و یکم ماه رمضان در حرم امام رضا(ع) از اذان مغرب در حرم مطهر رضوی حضور یافته بودند، تا گلبانگ "بک یا الله" را در این صحن و سرای ملکوتی سر دهند و با توسل به قرآن و اهل بیت (ع)، بهترین تقدیر را برای خود طلب کنند.

اوج زیبایی، بندگی، شکوه و ولایتمداری مراسم احیای شب بیست و یکم ماه مبارک رمضان در حرم امام رضا(ع) متجلی شده بود؛ همه زائران درحالت قرآن به سر از نهان دل ندای "الهی العفو" سر دادند، دست‎هاشان رو به آسمان، اشکهاشان از دیده شان جاری و نگاه‌هاشان به گنبد طلایی انیس و النفوس بود.

هزاران زائر در این بارگاه قدسی یک صدا ندای "العفو، العفو" و "سُبْحانَکَ یا لا اِلهَ اِلاّ اَنْتَ الْغَوْثَ الْغَوْثَ خَلِّصْنا مِنَ النّارِ یا رَبِّ" را زمزمه و با معبود خود عاشقانه راز و نیاز کردند.

در این شب عزیز زائران رضوی عارفانه به درگاه رب الکریم استغاثه و در حرم غریب الغربا برای تعجیل در فرج امام غائب دعا کردند.

حضور شب زنده داران سوگوار در  صحن و سرای رضوی پرشور و عاشقانه بود؛ به گونه ای که در همان ساعات اولیه شب، حرم رضوی مملو از جمعیت شد و حتی برخی از افراد در بست‎های ورودی حرم نشسته بودند و با خدای خود مناجات می‎کردند.

حضور جوانان و نوجوانان نیز در دومین شب قدر در کنار مضجع ملکوتی هشتمین اختر تابناک امامت و ولایت قابل تامل بود.

مراسم احیای شب بیست و یکم ماه رمضان و سوگواری شب شهادت حصرت علی (ع) از ساعت 21 با قرائت قرآن آغاز شد و ضمن گرامی‌داشت سالروز قیام خونین 15 خرداد و ایام ارتحال جانگداز امام خمینی(ره) با دعای پرفیض و روحانی جوشن کبیر، مداحی و روضه خوانی و قرائت زیارت امام حسین(ع) ادامه یافت.

در ادامه این مراسم مداحان خاندان عصمت و طهارت(ع) در رثای شهادت اولین ستاره فروزان آسمان امامت و ولایت مرثیه سرایی و زائران و مجاوران عشق و ارادت خویش را به مولای خود حضرت امیر المومنین علی(ع) ابراز کردند .

در این مراسم حجت الاسلام و المسلمین دکتر ناصر رفیعی، استاد حوزه و دانشگاه به ایراد سخنرانی برای زائران و مجاوران امام رضا(ع)  سخنرانی و در پایان مراسم قرآن بر سر را  اجرا کرد.

تمهیدات لازم برای میزبانی حداکثری زائران در حرم رضوی پیش‎بینی، بست‎ها مفروش و نمایشگرهای پهن پیکر در ورودی و عموم صحن‎ها نصب شده بود تا همه بتوانند به صورت صوتی و تصویری از برنامه‎های شب قدر استفاده کنند.

برای مراسم احیاء کتاب‌‌های ادعیه به تعداد کافی بین زائران توزیع شد.

بیش از 9 هزار خادم در  همه صحن ها و اماکن متبرک حرم مطهر رضوی به زائران خدمت رسانی می‌کردند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز