خبرگزاری کار ایران

در نوزدهمین شب ماه رمضان صورت گرفت؛

حرم رضوی میعادگاه شب زنده‌داران و سوگواران مولای متقیان

asdasd
کد خبر : ۶۳۰۱۹۷

حرم مطهر رضوی در شب نوزدهم ماه رمضان میعادگاه جمعیت باشکوه سوگواران و شب زنده‌داران بود.

به گزارش ایلنا، مراسم احیای شب نوزدهم ماه مبارک رمضان که مصادف با شب ضربت خوردن مولای متقیان حضرت علی(ع) بود، با حضور ده‌‌ها هزار زائر و مجاور سوگوار و شب زنده‎دار در حرم مطهر امام رضا(ع) برگزار شد.

در این مراسم باشکوه دلسوختگان و عاشقان اهل بیت(ع) در حرم مطهر امام رضا(ع) به راز و نیاز و عبادت پرداختند؛ ندای "سبحانک یا لا‌اله الا انت الغوث الغوث خلصنا من النار یارب" را عاشقانه سردادند، با توسل به قرآن و اهل بیت (ع) استغفار و توبه کردند و در سوگ مولای متقیان امیر مومنان(ع) به عزاداری نشستند.

مراسم باشکوه احیای شب نوزدهم در حرم امام رضا(ع) از ساعت 21 با قرائت قرآن و شعرخوانی آغاز و در ادامه دعای جوشن کبیر خوانده شد.

در ادامه مراسم احیاء شب نوزدهم ماه مبارک رمضان، حجت الاسلام والمسلمین سید ابراهیم رئیسی؛ تولیت آستان قدس رضوی به ایراد ﺳﺨﻨﺮاﻧﯽ پرداخت و مراسم قرآن به سر گرفتن اجرا شد.

مرثیه سرایی و روضه خوانی مداحان و ذاکران خاندان عصمت و طهارت علیهم السلام از دیگر برنامه‎های احیاء شب نوزدهم در حرم مطهر رضوی بود.

با هدف رفاه حال زائران و بهرمندی بیشتر از برنامه‌‌های حرم بیش از 66 نمایشگر پهن پیکر در صحن‌‌ها و ورودی‌‌های‌حرم رضوی نصب شده بود و برنامه‌‌های مراسم احیاء را به صورت همزمان پخش می‎کرد.

بیش از 10 ایستگاه فرهنگی اداره پاسخگویی در این شب میزبان عموم زائران بود تا مجموعه ای از فعالیت‌‌های فرهنگی اعم از پاسخگویی شرعی، پاسخگویی اعتقادی، مشاوره دینی، تبیین سیره امام رضا(ع) و مسابقه ویژه کودکان را ارائه دهد.

همزمان با برنامه احیاء شب نوزدهم ویژه کودکان و نوجوانان نیز برنامه احیاء در کبوترانه و رواق دارلهدایه با حضور مربیان تدارک دیده شده بود.

مراسم شب قدر برای زائران غیرایرانی آذری زبان، اردو زبان، عرب زبان و فارسی زبانان غیر ایرانی نیز در حرم رضوی برگزارشد.

این مراسم برای عرب زبانان در رواق دارالمرحمه، برای اردوزبانان در رواق کوثر، برای آذری زبانان و فارسی زبانان غیرایرانی در رواق دارالرحمه با حضور 2 سخنران یا کارشناس مذهبی و سه مداح اهل بیت (ع) در هر مراسم برگزار شد.

قرائت قرآن، قرائت زیارت حضرت ابا عبدالله الحسین (ع)، قرائت دعای جوشن کبیر، مراسم احیا، ختم قرآن، حلقه‌ های معرفت، آیین شبی با قرآن، آیین قرآن بر سر گذاشتن، برگزاری مسابقات، نوحه خوانی و سینه زنی از بخشهای مختلف مراسم شبهای قدر برای زائران غیرایرانی در حرم مطهر رضوی بود.

مراسم شب قدر برای زائران غیرایرانی در شب‌های 21 و 23 ماه رمضان نیز برگزار می شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز