خبرگزاری کار ایران

مدیرکل میراث فرهنگی اصفهان خبرداد:

آغاز مرمت اضطراری ۵۰ خانه تاریخی در اصفهان

asdasd
کد خبر : ۶۳۰۳۸۰

مرمت اضطراری ۵۰ خانه تاریخی با بیش از یک میلیارد و سیصد و سی میلیون تومان اعتبار در استان اصفهان آغاز شد.

به گزارش ایلنا، مدیرکل میراث فرهنگی استان گفت: برای حفاظت از خانه‌های تاریخی استان اصفهان و حمایت از مالکان این خانه‌های تاریخی با توجه به وضعیت این خانه‌ها در پهنه استان مرمت و بازسازی 50خانه تاریخی را با بیش از یک میلیارد و سیصد و سی میلیون تومان آغاز شده است.

فریدون الهیاری با اشاره به اینکه اعتبار اختصاص یافته برای مرمت اضطراری هر خانه تاریخی بین 20 تا 30 میلیون تومان است، افزود: برای مرمت این خانه های تاریخی به صورت مشارکتی با مالکان و به دو صورت عقد قرار داد و تخصیص اعتبار مالی و یا تامین مصالح ساختمانی برای مالکان انجام می‌شود.

سرپرست گروه حفظ و احیاء اداره کل میراث فرهنگی استان اصفهان نیز گفت: تخصیص این اعتبار در راستای مرمت‌های حفاظتی و استحکام بخشی، ساخت در و پنجره، مرمت پشت بام، طاق‌ها و مرمت تزئینات خانه‌های تاریخی است.

فریبا خطابخش افزود: خانه های تاریخی بانو امین، مصورالملکی، صیرفی، اسدی، صباغ هرندی، مسعودی، صابری، صفائی، بقائی اکرمی، اردهال، منعیان، فضل الله آبدار و امین را از جمله خانه هایی است که مرمت آنها آغاز شده است.

تا پایان سال گذشته، 538خانه تاریخی از دوران صفوی تا پهلوی در استان اصفهان شناسائی و به ثبت ملی رسیده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز