خبرگزاری کار ایران

سیدعباس صالحی در جمع خبرنگاران البرز، مطرح کرد؛

توانگری رسانه، پویایی استان را در کشور بالا می برد/سهم بیمه قشر فرهنگی در البرز، افزایش یافت

asdasd
کد خبر : ۶۲۹۶۹۸

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با عنوان اینکه توانگری رسانه ایی، پویایی استان را بالا می برد، از افزایش سهم بیمه قشر فرهنگی استان البرز، خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، سیدعباس صالحی در دومین روز سفر خود به استان البرز در نشست‌خبری ضمن شنیدن دغدغه خبرنگاران استان البرز گفت: رسانه‌ها در کل کشور مشکلات خاص خودشان را دارند. مدیران و مسئولان استان بدانند که توانگری رسانه ایی اگر در استانی وجود داشته باشد، منجربه پویایی استان خواهد شد و به دنبال آن حمایت کشوری هم به دنبال خواهد داشت.

صالحی به تسهیلات جدیدی که برای کاغذ انجام شده اشاره کرد و گفت: از رئیس بانک‌مرکزی این قول را گرفته ایم که کاغذ جزو کالاهای اساسی محسوب شود و با تخفیف ارزی، حمایت ورود کاغذ لحاظ شود.

صالحی با عنوان اینکه خبرگزاری‌ها از حمایت شورای فرهنگی برخوردار هستند، ادامه داد: به دنبال حمایت سایت ها و کانال‌های خبری موجود در کشور هستیم.

وی در ارتباط با امضای تفاهم برنامه سه ساله فعالیت‌های فرهنگی و هنری برای استان‌ها، گفت: در راستای توسعه فعالیت‌های فرهنگی و هنری تفاهم‌نامه‌ای در چهار بخش که شامل زیر ساخت، حمایت، رویداد و آموزش و پژوهش است، تهیه شده که امروز در البرز به امضا رسید.  در بحث زیر ساخت، مواردی همچون گسترش سینمای دیجیتال و تئاتر شهر، افزایش تعداد سینماها و مجتمع های فرهنگی و هنری در شهرستان های البرز مورد توجه ویژه قرار گرفته است. 

صالحی با عنوان اینکه در تفاهم نامه تا پایان سال جاری 9 سالن سینما در شهرستان های کرج آماده و به بهره برداری می رسد خبر داد که 26 سالن دیگر نیز طی 3 سال آتی تجهیز و ساخته خواهد شد. 

وزیر ارشاد با یادآوری استفاده از امکانات سرمایه‌گذاران بخش‌خصوصی به مورد دوم تفاهم نامه اشاره کرد و گفت: در حمایت از موسسات و انجمن‌های فرهنگی و هنری ضمن کمک به خرید آثار هنرمندان، تولید آثار نمایشی و همچنین امکان بیمه هنرمندان دارای اهمیت است و رقمی معادل یک‌هزار و 200 نفر فعال فرهنگی و هنری و 300 فعال  قرآنی طی 3 سال آینده در استان اضافه خواهد شد.

وی با عنوان اینکه در بحث بیمه اتفاقاتی خواهد افتاد و نگاه گذشته تغییراتی خواهد داشت، اضافه کرد: بخشی از مشکلات خبرنگاران، مشکلات صنفی است. دولت برای معیشت و امنیت شغلی خبرنگاران، نگاه ویژه دارد.

صالحی با اشاره به محور دیگر تفاهم‌نامه افزود: ارائه آموزش‌های لازم به اصحاب فرهنگ، هنر و رسانه، تنظیم اطلس فرهنگی و دانشنامه البرز نیز در این بخش دیده شده است.

صالحی در این نشست از استاندار البرز خواست در آینده نزدیک جلسه دیگری با اصحاب رسانه برگزار کرده و مسایل و مشکلات اصحاب رسانه در فرصت مناسب به اطلاع وی برسد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز