خبرگزاری کار ایران

وزیر ارشاد در جمع خبرنگاران:

جابجا کردن تقویم برگزاری نمایشگاه کتاب غیرممکن است/آمریکا تنهاتر از هر روز دیگری‌ست

asdasd
کد خبر : ۶۲۰۸۵۳

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، جابجا کردن تقویم برگزاری نمایشگاه کتاب را غیرممکن توصیف کرد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، سیدعباس صالحی پیش از ظهر امروز (19 اردیبهشت) در پایان نشست هیات دولت در جمع خبرنگاران درباره تغییر زمان برگزاری نمایشگاه کتاب گفت: مناسبات‌های فرهنگی دارای تقویم‌های سالانه‌ای هستند. نمایشگاه کتاب نیز اینچنین است و نزدیک به ۳۰ سال است که این نمایشگاه، در ماه اردیبهشت برگزار می‌شود.

وی ادامه داد: وقتی تقویم تاریخی یک نمایشگاه دارای چنین امتداد تاریخی است، جابجا کردن آن از این تاریخ غیرممکن است.

این عضو دولت تدبیر و امید درباره خروج امریکا از برجام نیز اظهار داشت: ما هم‌اکنون در یک موضع قوی و مقتدری قرار داریم. ما در شرایطی قرار داریم که دنیا هم از نظر حقوقی و هم حمایت افکارعمومی با ایران است و امریکا تنها است. موافقتنامه‌ای که به امضای مجموعه‌ای از کشورهای اروپایی، امریکا، روسیه و چین و ایران رسیده، دارای اعتبار حقوقی بین‌المللی است.

صالحی با بیان اینکه پشتوانه برجام یک امضا نیست بلکه پشتوانه آن، یک اعتبار بین‌المللی هم از لحاظ حقوقی و هم افکارعمومی است، تصریح کرد: امروز که ترامپ از این برجام خارج می‌شود، از یک موافقتنامه‌ای که پشتوانه‌اش افکارعمومی جهانی است، جدا می‌شود. امروز امریکا تنهاتر از هر روز دیگری است.

وی درباره چارچوب تبلیغات در سینما و تئاتر هم خاطرنشان کرد: هم این موضوع دارای چارچوب است ولی ایده‌های تازه چارچوب‌ها را درمی‌نوردد. گاهی برخی کارگردان‌ها و مجموعه‌های تبلیغاتی، می‌خواهند به ایده‌های تازه برسند که آن ایده‌ها در چارچوب‌ها تعریف ریز نشده‌اند. اینکه پاره‌ای از کارکترها در محیط نمایشی حضور پیدا کرده و نسبتی را برقرار می‌کنند، سابقه داشته و دارای زمینه است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز