خبرگزاری کار ایران

استاندار اردبیل:

افزایش سرانه فضای فرهنگی- هنری در استان اردبیل از جمله اهداف ماست

asdasd
کد خبر : ۶۲۹۳۶۵

استاندار اردبیل گفت: فضاهای فرهنگی- هنری در اردبیل باید به نسبت جمعیت احداث شود تا هنرمندان بتوانند جهت ایجاد فضای شاد و مفرح وارد عرصه شوند.

به گزارش ایلنا، اکبر بهنام جو در جریان بازدید از سالن اجتماعات نیمه کاره کتابخانه مرکزی و سالن اجتماعات بیضای اردبیلی گفت: هدف ما افزایش سرانه فضاهای فرهنگی و هنری در استان است با برنامه ریزی لازم در سال جاری و سال‌های پیش رو و با تامین اعتبار موردنیاز برای پروژه های نیمه تمام، شاهد شکوفایی فرهنگ و هنر در استان خواهیم شد.

وی با بیان اینکه این سالن اجتماعات از سال های پیش در مرحله نازک کاری قرار دارد، گفت: نیاز به 700 میلیون تومان اعتبار در مرحله سفت‌کاری و تکمیل نهایی دارد که البته بخشی از تجهیزات آن نیز خریداری و در انبار موجود است.

بهنام جو همچنین در بازدید از کتابخانه شهید مطهری اظهار کرد: فضای فیزیکی کتابخانه‌های استان نیاز به ترمیم و مرمت دارد و باید با برآورد هزینه، اعتبار لازم نیز جذب شود.

استاندار اردبیل در بخش دیگری از سخنان خود گفت: حضور دانش‌آموزان و دانشجویان در کتابخانه‌های استان امید بخش است باید در ترغیب و تشویق جوانان به امر کتابخوانی و مطالعه تلاش شود.

بهنام جو با بیان اینکه برای افزایش آگاهی و دانایی مردم به شدت نیازمند توسعه و تقویت فرهنگی هستیم گفت: در این زمینه فضای مناسبی در کنار دریاچه شورابیل در اردبیل فراهم آمده است اما باز نیازمند ایجاد فضای بیشتری هستیم.

وی خاطرنشان کرد: انتظار می‌رود با مشارکت بخش خصوصی و نهادهای عمومی زمینه توسعه و احداث مجموعه‌های کتابخانه‌ای و فرهنگی متعدد در مناطق مختلف این استان فراهم آید تا جوانان و نوجوانان ما بیشترین وقت فراغت خود را در چنین فضاهای دانایی محور سپری کنند.

رئیس‌شورای اداری استان اردبیل ضمن دعوت از بخش خصوصی جهت سرمایه‌گذاری در زمینه فرهنگی افزود: خیرین کتابخانه‌ساز به مثابه سایر خیرها باید در راستای ارتقای فرهنگ کتابخوانی و افزایش سرانه مطالعه وارد عمل شوند.

بهنام جو بیان کرد: به یقین با تامین امکانات برای اقشار مختلف حتی افراد روشندل و معلول در کتابخانه‌های عمومی و همچنین تدارک رویدادهای مهم فرهنگی و هنری در این مجموعه به راحتی می‌توانیم فضای جذابی را برای علاقمندان به حوزه کتاب و کتابخوانی فراهم آوریم تا به شکل شایسته از این مجموعه استفاده کنیم.

استاندار اردبیل درادامه از محل پروژه نیمه کاره حوزه هنری استان اردبیل بازدید کرد و قول مساعد برای شروع و تکمیل این پروژه تخریب شده را داد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز