خبرگزاری کار ایران

در نشست هم اندیشی مطرح شد؛

طلاق قبح خود را از دست داده است/مشکلات اقتصادی مهمترین دغدغه مردم

asdasd
کد خبر : ۶۲۸۸۴۶

مدیرکل امور اجتماعی استانداری زنجان گفت: متاسفانه طلاق قبح خود را از دست داده و نیمی از جامعه این واقعه را قبیح نمی‌دانند.

به گزارش خبرنگار ایلنا زنجان، مسیح‌الله سلطانی عصر امروز در نشست هم‌اندیشی اصحاب فرهنگ، هنر و رسانه با حضور استاندار زنجان با اشاره به چالش‌های حوزه اجتماعی و فرهنگی و نقش اصحاب فرهنگ و هنر و رسانه در ارتقاء وضعیت اجتماعی و فرهنگی استان زنجان اظهار کرد: در آخرین پیمایش ملی انجام گرفته مهمترین دغدغه مردم در زندگی مشکلات اقتصادی، بیکاری و مسکن عنوان شده بود.

 مدیرکل امور اجتماعی استانداری زنجان با اشاره به اینکه در پیمایش ملی از سوی پاسخ دهندگان به برابری زن و مرد در شغل تاکید شده، گفت: در دو سال اخیر داشتن فشار و استرس، مشکلات روانی، گرفتاری‌های مالی، ترک تحصیل مهمترین مشکلات جامعه مطرح شده است.

سلطانی با اشاره به اینکه 65 درصد جامعه معتقد هستند از امنیت بالایی برخوردارند، افزود: تشکل‌ها و احزاب سیاسی دارای بیشترین مشارکت اجتماعی مردم را شامل می‌شوند.

مدیرکل امور اجتماعی استانداری زنجان افزود: تغییر قیمت، از دست دادن شغل، ترافیک و تصادفات را از مهمترین مخاطرات اجتماعی مطرح شده در این پیمایش عنوان کرد.

سلطانی یادآورشد: علی‌رغم اینکه استان زنجان در بحث آسیب‌های اجتماعی جزو استان‌های کمتر آسیب‌دیده است ولی عدم توجه به مسائل فرهنگی موجب تشدید مسائل اجتماعی شده است.

مدیرکل امور اجتماعی استانداری زنجان با اشاره به اینکه حضور بانوان در عرصه‌های اجتماعی و فرهنگی می‌تواند به بهبود تبعیض در نگرش‌های جنسیتی کمک کند، افزود: قبح برخی از آسیب‌ها در جامعه شکست شده است.

وی همچنین با اشاره به افزایش سن ازدواج در مناطق شهری و پایین آمدن این سن در روستاها ادامه داد: به لحاظ نابه‌سامانی اجتماعی جامعه دچار سردرگمی است و مردم نمی‌دانند از کدام الگوی رفتاری تبعیت کنند.

فاطمه کرباسی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان در ادامه این نشست هم‌اندیشی با اشاره به اینکه مردم این منطقه به تمیزی و آراستگی شهره هستند، افزود: ما به‌عنوان متولیان فرهنگی بایستی نقاط ضعف را یادآور شویم و عمده‌ترین نقاط ضعف بخش فرهنگ مردم استان زنجان فرهنگ و ارزش‌های محوری رفتاری از مردم بساز به مردم سازنده تغییر پیدا کند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان ادامه داد: نشر و تقویت عقلانیت، فضایل انسانی و اخلاق‌مداری دینی، حمایت از تولید، عرضه و محصولات فرهنگی، تقویت فرهنگ کار تیمی، توجه به هنر بومی، ادبیات و زبان ترکی، ترویج آداب و ارزش های بومی، توجه به سرمایه انسانی و ارتقاء سرمایه معنوی، تقویت و توسعه پژوهش‌های فرهنگی، تقویت رسانه‌ها و مطبوعات به‌عنوان برنامه‌های اجرایی این اداره در حوزه فرهنگ و براساس فعالیت های استان تدوین شده است.

به گفته کرباسی، از آنجایی‌که هنر به‌عنوان بهترین و پایدارترین پایگاه فرهنگی در تمام تمدن‌ها و کشورها محسوب می‌شود، می‌تواند یکی از ابزارها برای هدایت ما به سمت این برنامه‌ها باشد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز