خبرگزاری کار ایران

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری لرستان خبر داد:

اجرای 2 پروژه آبخیزداری در شهرستان کوهدشت

asdasd
کد خبر : ۶۲۷۲۸۶

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری لرستان گفت: اجرای عملیات مکانیکی با هدف افزایش پوشش گیاهی، مقابله با فرسایش خاک ،کنترل سیل و رسوب و افزایش ذخایر آب زیرزمینی به مساحت 17 هزار و 860 مترمکعب در سطح شهرستان کوهدشت در حال اجرا است.

به گزارش ایلنا از لرستان، شیرزاد نجفی با اشاره به اینکه این پروژه‌ها در 2 حوزه آبخیز، درب گنبد و تنگ قلعه اجرایی می‌شود، اظهار کرد: این طرح ها در قالب طرح مکانیکی به صورت اجرای سازه های سنگی ملاتی و بند خاکی در مسیر سیلاب ها با صرف اعتباری بالغ بر 5 میلیارد و 350میلیون ریال و پیشرفت فیزیکی 75 درصدی در حال اجراست.

وی ضمن تاکید بر لزوم افزایش پوشش گیاهی، وسعت مراتع و جنگل‌ها در حفاظت از آب و خاک تاکید کرد و یادآور شد: توجه به عرصه های طبیعی در پیشگیری از سیل، خشکسالی و کم آبی تاثیر بسزایی دارد.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری لرستان افزود: گسترش فرهنگ حفظ، احیا و توسعه منابع طبیعی و آبخیزداری ، ارتقا سطح دانش و بینش مجریان و بهره برداران عرصه های منابع طبیعی و استفاده از پتانسیل همیاران طبیعت در راستای حفاظت و بهره برداری پایدار از منابع طبیعی و افزایش سرانه فضای سبز ضروری است.

انتهای پیام/
زهرا احمدی سبزواری
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز