خبرگزاری کار ایران

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان نظر آباد مطرح کرد:

توسعه تولید و فروش گیاهان دارویی با تسهیلات اشتغالزایی

asdasd
کد خبر : ۶۲۶۰۱۳

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان نظر آباد استان البرز گفت: با تسهیلات بلند مدت و کم بهره از طریق سامانه اشتغال پایدار روستایی می توان تولید گیاهان دارویی را توسعه داد.

به گزارش ایلنا، ایرج الماسی در راستای تکمیل زنجیره تولید گیاهان دارویی و ایجاد اطمینان خاطر در تولیدکنندگان در خصوص بازار فروش محصولات تولیدی در جلسه مشترکی فی ما بین مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان نظرآباد و شرکت مهدارو، تولید کننده داروهای گیاهی، گفت: با توجه به نیاز شرکت فوق به 70 نوع ارقام مختلف گیاهان دارویی برای تولید داروهای گیاهی و توافقات بعمل آمده مقرر شد با تنظیم تفاهمنامه شرکت مهدارو ضمن تضمین خرید گیاهان دارویی تولید شده، نسبت به معرفی گیاهان دارویی با کیفیت مد نظر به جهاد کشاورزی اقدام کرده و جهاد کشاورزی نیز ضمن برگزاری کلاس‌های ترویجی کاشت و داشت و برداشت گیاهان دارویی و نظارت بر نحوه تولید این محصولات، افراد تولید کننده را به شرکت مهدارو معرفی کند.

وی سطح زیر کشت گیاهان دارویی در شهرستان نظر آباد را  85  هکتار عنوان کرد و افزود: در این کشت ها گیاهان مختلفی از جمله: زیره، زعفران، آلوئه ورا، بادرنجبویه، آویشن، مریم گلی و ...  تولید می شود.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان نظر آباد اظهار داشت: نیاز آبی پایین، ارزش افزوده بالا و همچنین پائین بودن هزینه تولید و اشتغال پایدار از جمله مزایای کشت گیاهان دارویی است.

وی اضافه کرد در حال حاضر با تسهیلات بلند و کم بهره از طریق سامانه اشتغال پایدار روستایی می توان کشت این محصولات را توسعه داد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز