خبرگزاری کار ایران

احد رسولی در گفت‌وگو با ایلنا:

اعمال نفوذ و قدرت در شأن برخی مقامات نیست/هیات رئیسه شورا به قانون پایند باشند

asdasd
کد خبر : ۶۲۵۶۰۴

رئیس کمیسیون سرمایه‌گذاری و تامین منابع مالی شورای‌شهر کرج ضمن انتقاد از دخالت برخی مقامات در امور شورا گفت: استعلام تنها نامزد 8 عضو شورا، توسط هیات‌رئیسه و بدون اطلاع اعضا انجام شده است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، احد رسولی درباره انتخاب شهردار کرج اظهار داشت: هرچه تعدادی از اعضای شورای شهر و هیات‌رئیسه این موضوع را به تاخیر بیاندازند، انتخاب شهردار باید اتفاق بیافتد.

وی با انتقاد از قدرت‌های نفوذی به شورا گفت: متاسفانه ما نمایندگان شورا، بعضی مسایل را از زبان افرادی می‌شنویم که یا مسئولیتی ندارند یا از خارج از مجموعه شورا دنبال اعمال نفوذ و قدرت هستند که چنین رویه‌ای نه مناسب است و نه در شأن و منزلت برخی مقامات.

وی با اشاره به اتمام فرصت معرفی نامزد از طرف اعضا خاطرنشان کرد: فرصت لازم از طرف رئیس شورا به اعضا داده شد که نمایندگان خودشان را معرفی کنند و طبق گفته‌های خودشان، قرار بود به مدت یک‌هفته، اعلام شود. بعد از گذشت مهلت شورا، اینکه در زمان انتخاب شورا، افرادی را به‌عنوان نامزد معرفی کنند، دور از شأن و جایگاه نمایندگان شورا است چراکه گفته‌ای که در جلسه رسمی شورا مطرح می‌شود لازم است عملی و اجرایی شود.

رسولی با عنوان اینکه اعتقاد راسخ دارم نمایندگان مردم باید به دموکراسی پایبند باشند، تصریح کرد: انتخاب شهردار براساس شرایط قانونی، معرفی شده و موضوعی که مخالفان مجید سریزدی مطرح می‌کنند موضوع نداشتن محکومیت کیفری است که مستلزم محرومیت از حقوق اجتماعی باشد.

وی ادامه داد: در آیین‌نامه قانونی به صراحت آمده که استعلام چهارگانه و احراز این بند بعد از مشخص و انتخاب‌شدن شهردار، توسط مراجع قانونی یعنی فرمانداری، استانداری و وزارت کشور انجام می‌شود که البته ساز و کار قانونی خود را دارد.

رئیس کمیسیون سرمایه‌گذاری و تامین منابع مالی شورای شهر کرج در ادامه گفت: اعضایی که در جناح مخالف 8 عضو و نامزد منتخب قرار گرفته‌اند، ادعا می‌کنند استعلام، قبل از انتخاب انجام شود که این موضوع قبل از معرفی نامزد، توسط 8 نفر پیگیری شد و پاسخ مراجع نیز رعایت تقدم کارها بود یعنی اول انتخاب شهردار و در صورت لزوم، شورا می تواند موضوع را با درخواست کتبی، دنبال کند.

رسولی درباره استعلامی که نائب‌رئیس در آخرین جلسه شورا مطرح کرد، اظهار داشت: اعضا از این موضوع اطلاع نداشتند و هیچ‌گونه نامه و درخواستی مبنی بر استعلام به اعضا داده نشده و در اختیار ما قرار نگرفت. در واقع چنین رفتاری درست نیست چراکه این حق قانونی اعضای شورا است که نسبت به امور، اطلاع پیدا کنند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز