خبرگزاری کار ایران

در جلسه فوق‌العاده شورا‌ شهر کرج مطرح شد؛

شورا دیکتاتور نیست/انتخاب شهردار براساس شایسته‌سالاری باشد

asdasd
کد خبر : ۶۱۸۱۹۰

جلسه فوق‌العاده شورای شهر کرج عصر امروز با حضور سرپرست شهرداری کرج برگزار شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، عصر امروز پنجاه و پنجمین جلسه شورای شهر کرج در حالی با حضور اعضا، سرپرست شهرداری کرج و معاونان شهرداری برگزار شد که اکثر اعضا مهمترین موضوع سخنان نطق پیش از دستور جلسه را با موضوع انتخاب شهردار آینده مطرح کردند.

سخنگوی شورای شهر کرج اظهار داشت: شورای پنجم با انتخاب نخستین شهردار موفق عمل نکرد و دلیل این نارصایتی، عدم شناخت و همدلی بین اعضا بود که در انتخاب شهردار دچار چالش شد.

رحیم خستو از عملکرد شورا و شتاب‌زدگی عجولانه از مردم عذرخواهی کرد و گفت: شورا متشکل از 13 نفر عضو است که باید همسو نسبت به تصمیمات مهم شهر اقدام کند و اجماع همه اعضا رضایت مردم را می‌طلبد ولی با شتاب‌زدگی در انتخاب شهردار اهداف اعضای شورا را پیش نمی‌برد.

وی افزود: برای دومین انتخاب، اعضا نباید مرتکب اشتباه شده چراکه با اشتباه مجدد، شانس دیگری نداریم. شوراهای محلی، مهمترین نهاد حاکمیتی و منتخبان مردم هستند و باید به این نهاد و انتخاب آنها احترام گذاشت. 

شورا، دیکتاتور نیست

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه در ادامه جلسه امروز تاکید کرد که نظارت بر شهرداری وظیفه شورا است.

عباس زارع افزود: در زمینه انتخاب شهردار، شورا موفق عمل نکرد و مخالفت شورا با عملکرد شهردار قبل به دلیل ایجاد دیکتاتوری نبود لذا با نظر برخی که گفته‌اند شورا درصدد ایجاد دیکتاتوری هستند، مخالفم.

وی با اشاره به اینکه لازم است در انتخاب شهردار، شفاف عمل کرد، ادامه داد: هر نامزدی که انتخاب می‌شود در جلسه علنی و با حضور رسانه‌ها صورت بگیرد.

زارع با یادآوری اینکه نامزد منتخب در دفاع از خود و اعلام توانایی در حضور افکار عمومی و رسانه‌ها باشد، خاطرنشان کرد: برای ایجاد وحدت حداکثری، شورای 13 نفری تصمیم‌گیرنده باشد و شهردار منتخب باید در گروه 13+1 باشد.

در انتخاب شهردار شناخت نداشتیم

نائب‌رئیس شورای اسلامی شهر کرج در ادامه جلسه با اشاره به اینکه در انتخاب شهردار دموکراسی را عمل شده، گفت: در انتخاب شهردار شناخت کافی نداشتیم ولی دموکراسی را عمل کردیم چراکه از حاصل ثبت‌نام 33 کاندیدا دو فرد به نقطه پایانی رسید که از جمله نصیری و  سلیمی بود.

منصور وحیدی اضافه کرد: با توجه به اینکه هر دو کاندید از شهرداری تهران بودند 8 نفر به نصیری و 5 نفر به سلیمی رای دادند و نظر ما شخص خاص نبود بلکه شخصی مورد نظر شورا بود که خواسته‌های مردم را محقق کند.

وی در ادامه گفت: اصغر نصیری شهردار سابق کرج در مدت شش‌ماه فعالیت خود نقاط قوت زیادی داشت.

نائب‌رئیس شورای‌شهر کرج با اشاره به اینکه شورای‌شهر کرج به واسطه چالش‌هایی که پیش رو داشت اما نمره منفی نداشته، گفت: اختلافات سال‌گذشته در بخش جذب منابع نقدی و اقدامات مرتبط با اداره شهر بود که پس استعفا شهردار سرپرست شهرداری کرج در بدترین شرایط شهری کار سنگینی را بر عهده گرفته است.

شورا، شایسته سالاری کند

غدیر مهدوی یکی از اعضای شورا با بیان اینکه نباید اعضای شورا خواست‌های شخصی خود را در انتخاب شهردار دخیل کنند، گفت:  اعضای شورا منتخب رأی مردم هستند و شایسته‌سالاری را مبنای اقدامات خود قرار دهند و  افرادی را انتخاب نکنند که نظام شایسته‌سالاری زیر سوال رود.

یک بانو، شهردار کرج باشد

رئیس کمیسیون پژوهش شورای شهر کرج، گفت: انتخاب عجولانه باعث می‌شود دوباره در انتخاب مشکلاتی پیش آید.

سارا دشتگرد با عنوان اینکه شهردار قبل با توجه به شایستگی‌های خود از بین دیگر گزینه‌ها انتخاب شد، ادامه داد: معتقدم نصیری با مدیریت خوب شهرداری کرج را اداره کرد لذا در صدد انتخاب گزینه جدید نبودم.

دشتگرد در پایان پیشنهاد داد بانوان هم می‌توانند به‌عنوان یکی از گزینه‌های شهردار کرج، مورد توجه و انتخاب شوند.

رئیس شورای شهر کرج بررسی موضوع انتخاب شهردار  را به جلسه روز یکشنبه موکول کرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز