خبرگزاری کار ایران

با هدف معرفی پیشینه تاریخی-فرهنگی روستاهای استان مرکزی

موزه مردم‌شناسی روستای انجدان افتتاح می‌شود

asdasd
کد خبر : ۶۲۲۵۶۰

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان مرکزی گفت: موزه مردم‌شناسی روستای انجدان شهرستان اراک همزمان با هفته موزه‌ها و میراث فرهنگی افتتاح می‌شود.

به گزارش ایلنا از اراک سید محمد حسینی در حاشیه بازدید از موزه‌های استان مرکزی گفت:موزه مردم‌شناسی روستای انجدان شهرستان اراک همزمان با هفته موز‌ه‌ها و میراث فرهنگی با هدف معرفی پیشینه تاریخی و فرهنگی روستای انجدان به عنوان یکی از جاذب‌ترین روستاهای استان برای جذب بیشتر گردشگران افتتاح می‌شود.
 
وی تصریح کرد: از این‌رو ‌اداره کل طی پروسه‌ای، مرمت حمام تاریخی این روستا را در دستور کار قرار داد و پس از اتمام مرمت این بنا، اولین موزه روستایی استان را راه‌اندازی کرد.
 
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان مرکزی با اشاره به اینکه این موزه مردم‌شناسی در حال حاضر آمادگی پذیرش گردشگران این روستا را دارد، افزود: در سال‌های گذشته بافت اصلی انجدان طی طرح هادی اصلاح و احیا شد و با صدور مجوز برای دو واحد سفره‌خانه سنتی، سیرکولاسیون گردشگری آن نیز کامل شد.
 
حسینی ادامه داد: وجود صخره‌های مطلوب ورزشکاران در رشته‌های مختلف کوهنوردی، نوع دیگری از گردشگری که شامل ورزشی و ماجراجویانه می‌شود را در این روستا جای داده است.
 
وی با اشاره به اینکه روستای هدف گردشگری انجدان دارای ظرفیت‌های منحصر به فرد جذب گردشگر است اظهار داشت: با افتتاح موزه به داشته‌های این روستا  افزوده خواهد شد و مجموعه کامل‌تری برای جذب گردشگری فراهم می شود.
 
بنای این حمام متعلق به دوره قاجار بوده و پیش از تبدیل به موزه، متروک مانده بود که با همت اداره کل به یک مکان فرهنگی و تاریخی تبدیل شد.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز