خبرگزاری کار ایران

در نشست تخصصی منظر معاصر مطرح شد؛

نبود ارتباط با مراکز علمی اساسی‌ترین مشکل دستگاه‌های اجرایی 

asdasd
کد خبر : ۶۲۰۰۴۹

با حضور اساتید دانشگاه‌های آلمان و روسیه نشست تخصصی طراحی منظرِ معاصر با مشارکت سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری کرج در تالار مهدوی پردیس کشاورزی و منابع طبیعی دانشگاه تهران – کرج، برگزار شد.

به گزارش ایلنا، سرپرست سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری کرج، در نشست تخصصی با عنوان «طراحی منظر معاصر» که با حضور اساتیدی از دانشگاه‌های آلمان و روسیه برگزار شد، نبود ارتباط با مراکز علمی را یکی از مشکلات دستگاه های اجرایی برشمرد. 

حسین عطایی در این همایش، گفت: یکی از اهداف اصلی این سازمان نزدیکتر شدن ارتباط فضایِ اجرایی و علمی است. 

وی با بیان این که با همکاری گروه مهندسی علوم باغبانی پردیس کشاورزی و منابع طبیعی دانشگاه تهران – کرج و انجمن متخصصان فضای سبز دانشگاه های داخلی و خارجی نشست تخصصی "طراحی منظر معاصر" برگزار شد، عنوان کرد: امیدوار هستیم از پتانسیل موجود در دانشگاه ها به عنوان یک پشتوانه علمی استفاده کنیم چرا که یکی از مشکلات اصلی و اساسی دستگاه های اجرایی نداشتن ارتباط موثر با مراکز علمی است.

این مسئول با دعوت از اساتید و دانشجویان برای مشارکت و تبادل علمی با سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری کرج، گفت: بازگشت به طبیعت و حفظ منابع طبیعی یکی از ملزومات زندگی معاصر و شهر نشینی است که با توجه به پیشینه فرهنگی و تاریخی کشورمان در زمینه های مهار طبیعت، مدیریت آب و مراجعه علمی به سنت می تواند به شکل نوین در بدنه دانشگاهی مورد بازنگری قرار گرفته و احیا شود.

عطایی با تاکید بر اینکه هرچه از بدنه علمی در فضای اجرایی استفاده شود هزینه و خطای کمتری در پروژه های مدیریت شهری مشاهده خواهیم داشت، یادآور شد: تهدید آب و منابع آبی یکی از دغدغه هاست و شاید استفاده از کلمه محدودیت منابع آب دیگر کلمه مناسبی نباشد چرا که در این موضوع ما به حقیقت دچار بحران هستیم  و نیاز است با توجه به اقلیم شهرها پوشش گیاهی و الگوی مناسب کاشت و کنترل منابع آبی را در نظر داشته باشیم.

عطایی ارتباط میان دانشگاه‌ها و نهادهای اجرایی را ضروری دانست و گفت: برپایی این نشست برای تحقق این شعار بوده و این سازمان آمادگی حمایت از طرح های دانشجویی، پایان نامه ها و طرح های تحقیقاتی در زمینه‌های یاد شده را دارد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز