خبرگزاری کار ایران

در گفت و گو با ایلنا مطرح شد:

گرد و خاک در اغلب شهرهای سیستان و بلوچستان/ وزش باد با سرعت 90 کیلومتر

asdasd
کد خبر : ۶۱۸۰۸۳

رئیس گروه پیش‌بینی و هشدار هواشناسی سیستان و بلوچستان گفت: گرد و خاک اغلب شهرهای این استان را دربر گرفته است.

علی ملاشاهی در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا اظهار داشت: امروز گرد و غبار مناطق غربی شهرهای مختلف سیستان و بلوچستان را در بر گرفته و در برخی نقاط دید افقی تا 200 متر کاهش یافته است.
 
ملاشاهی افزود: ریزگردها دید افقی در ایرانشهر، سراوان، مهرستان، خاش، زاهدان، نیکشهر، زابل و نصرت‌آباد را به شدت کاهش داد به طوریکه بیشترین کاهش دید مربوط به سراوان و ایرانشهر با شعاع 300 متر بوده است.
 
وی گفت: مناطق مرکزی و جنوب استان همچنان درگیر گردوغبار هستند و به نظر می‌رسد در شمال استان وضعیت به نسبت بحرانی‌تری را در پیش داشته باشیم و وزش بادهای 120 روزه مشکلاتی را برای مردم به وجود آورد.
 
وی ادامه داد: از فردا وزش باد شدید و گردوخاک در پنج شهرستان شمال استان آغاز می‌شود که موجب کاهش کیفیت هوا و دید افقی خواهد شد. در 24 ساعت گذشته نیز سرعت وزش باد در زابل به 79 کیلومتر بر ساعت رسید و کیفیت هوا را به‌شدت کاهش داد. سرعت طوفان در سیستان و بلوچستان به 90 کیلومتر بر ساعت می‌رسد.
 
ملاشاهی با بیان اینکه پیش‌بینی می‌شود آسمان استان همچنان غبارآلود و قسمتی ابری باشد، افزود: از بعدازظهر تا پایان هفته در شهرهای شمال استان وزش باد شدید و گردوخاک رخ می‌دهد که سرعت وزش باد بین 80 تا 90 کیلومتر بر ساعت نیز می‌رسد.
 
رئیس گروه پیش‌بینی و هشدار هواشناسی سیستان و بلوچستان ادامه داد: باوجود وزش این باد کاهش شدید دید در پنج شهرستان شمال استان رخ می‌دهد که تا روز چهارشنبه در نقاط مستعد طوفان گردوخاک و حرکت شن‌های روان انتظار می‌رود.
 
وی ادامه داد: در این مدت در نوار شرقی، نواحی مرکزی و مرز غربی استان افزایش غلظت غبار، کاهش دید، وزش باد در برخی ساعات همراه گردوخاک را با شدت کمتر خواهیم داشت. در نواحی جنوبی و سواحل نیز طی سه روز آینده هوا غبارآلود و وزش باد در برخی نقاط همراه با گردوخاک پیش‌بینی می‌شود.
 
ملاشاهی درباره وضعیت دمایی استان نیز گفت: در شبانه‌روز گذشته راسک و قصرقند با دمای 44 درجه سلسیوس گرم‌ترین شهرهای استان و زاهدان با دمای 19 درجه سلسیوس سردترین شهر استان بوده است. پیش‌بینی می‌شود در روزهای آینده دمای هوای شهرهای استان بین 6 تا 10 درجه سردتر شود.

وی در پایان گفت: دریای عمان تا چهارشنبه مواج خواهد بود و در سواحل این دریا شاهد گردو خاک خواهیم بود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز