خبرگزاری کار ایران

عضو شورای شهر کرج تاکید کرد:

راه‌اندازی مترو کرج تا 36 ماه دیگر

asdasd
کد خبر : ۶۱۶۲۶۵

عضو شورای شهر و ناظر سازمان قطار شهری کرج، اظهار داشت: پروژه متروی کرج باید حداکثر ظرف مدت 36 ماه به بهره برداری برسد.

به گزارش ایلنا، محمد حسین خلیلی اردکانی با حضور در نوزدهمین جلسه کارگروه اجرایی و فنی سازمان حمل و نقل ریلی شهرداری کرج، ضمن تاکید بر اینکه پروژه متروی کرج باید حداکثر ظرف مدت 36 ماه به بهره‌برداری برسد، بیان داشت: در این راستا و به منظور بهره مندی شهروندان کرجی از مترو، می توان بخشی از مسیر 15 کیلومتری را زودتر از موعد راه اندازی کرد لذا لازم است هرگونه راه اندازی زودتر از موعد به ایستگاه پل فردیس، خط 5 متروی تهران منتهی شود تا دسترسی مسافران مترو از خط 2 متروی کرج به مسیر خط 5 متروی تهران، ایجاد شود.

وی با اشاره به گزارش پیمانکار که از آغاز و پیشرفت عملیات اجرایی پروژه پس از تعطیلی چند ساله و از ابتدای زمان تصدی اعضای شورای اسلامی پنجم، ارائه شده، گفت: فعالسازی عملیات اجرایی در 7 ایستگاه و بیش از 30 جبهه کاری؛ بکارگیری تعداد 429 نفر نیروی انسانی در بخش های مهندسی و اجرایی؛ بکارگیری 159 دستگاه انواع ماشین آلات عمرانی؛ بکارگیری 334 دستگاه انواع تجهیزات ساخت فضاهای زیرزمینی؛ از جمله مواردی بود که در این گزارش آمده است.

وی با اشاره به پیشرفت عملیات عمرانی در ایستگاه های این پروژه، خاطرنشان کرد: ایستگاه چهل و پنج متری گلشهر 70درصد؛ ایستگاه چهار راه پست خانه 64درصد؛ ایستگاه میانجاده 62درصد؛ ایستگاه دهقان ویلا 56درصد؛ ایستگاه سه راه گوهردشت 57.5درصد؛ ایستگاه میدان شهید آجرلو 59درصد و ایستگاه جهانشهر 62درصد، پیشرفت داشته است.

عضو شورای شهر کرج، تصریح کرد: به منظور پیشبرد سریع عملیات اجرایی و راه اندازی پروژه مقرر شد موضوع تجدید نظر نرخ پیمان پروژه که توسط شورای عالی فنی که در دست بررسی است، پیگیری و سریعا نهایی سازی شود.

ناظر سازمان قطار شهری کرج، ادامه داد: همچنین بررسی و نهایی سازی سناریوهای راه اندازی پروژه زودتر از موعد بهره برداری از ایستگاه چهل پنج متری گلشهر تا ایستگاه پل فردیس به منظور بهره مندی سریع تر شهروندان از مترو، مطرح شد.

خلیلی با اشاره به موارد دیگر مطرح شده در این نشست، خاطرنشان کرد: پیگیری و آغاز فرآیند تملک زمین های پایانه خط 2 به منظور آغاز احداث آن و تصمیم گیری و نهایی سازی نحوه ورود ناوگان به پروژه خط 2، مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

وی در پایان تاکید کرد: شورای اسلامی شهر کرج یک صدا و با تمام قوا مقدمات راه اندازی و بهره برداری هرچه سریع تر پروژه مترو را فراهم نموده است چرا که این پروژه بخش اعظمی از مشکلات ترافیکی و زیست‌محیطی شهر را مرتفع خواهد کرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز