خبرگزاری کار ایران

استقبال 200 هزار بازدید کننده از 400 هزار گل و گیاه در البرز / جشنواره لاله‌ها ادامه دارد

asdasd
کد خبر : ۶۰۸۲۹۶

سرپرست سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری کرج با اشاره به استقبال بی نظیر مردم از ادامه جشنواره لاله های کرج، خبر داد. 

به گزارش خبرنگار ایلنا، حسین عطایی در ارتباط با حضور و استقبال مردم از جشنواره لاله ها در شهر کرج، گفت: امسال، ششمین جشنواره لاله ها حاصل تلاش و همکاری 6 ماهه همکاران در سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری به صورت رسمی در پارک چمران کرج، آغاز و با میانگین 30هزار بازدید روزانه، این جشنواره تا کنون با بیش از 200 هزار بازدید کننده، روبرو بوده و همچنان ادامه دارد.

وی با اشاره به اینکه جشنواره تا 22 فروردین و تا شکوفا شدن تمام لاله ها، دایر است، تصریح کرد: در این مجموعه 250 هزار پیاز لاله کاشته شد و در کل 400 هزار گل و گیاه در معرض دید بازدیدکنندگان قرار گرفت.

عطایی یادآور شد: تدارک این برنامه 15 فروردین نبود بلکه قرار بود نیمه دوم فروردین، افتتاح شود اما با توجه به تطابق گل و گیاه با آب و هوا، لاله ها هم مستثنی نیستند و به دلیل گرم شدن زودهنگام هوا، بسیاری از لاله ها پیش از انتظار، شکوفا شدند و با توجه به تدارک و آمادگی خوب مجموعه، درب های باغ لاله، اواسط نوروز به روی مردم باز شد.

رئیس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری کرج اظهار داشت: در روزهای تعطیلات نوروز شاهد حضور بی نظیر شهروندان در این مکان تفریحی و گردشی بودیم که این امر نشان دهنده علاقه و رغبت مردم به چنین محیط هایی است.

عطایی تصریح کرد: استقبال شهروندان کرجی و مسافران نوروزی که از شهرهای مشهد، تبریز، شیراز، اصفهان، یزد و سایر شهرها، حائز اهمیت بود و جشنواره لاله ها فرصت مناسبی بود که مسافران در استان توقف داشته باشند و از زیبایی ایجاد شده بهره مند شوند.

وی افزود: حیات وحش پارک چمران، ترمیم شده و با شکل و شمایل بهتر، جایگاه آنها طوری تعبیه شد که ارتباط بیشتری با بازدیدکنندگان، ایجاد شود.

عطایی با اشاره به کارگاههای آموزشی در حوزه زیباسازی، تصریح کرد: استفاده از ضایعات شهری در تهیه مجسمه های فلزی با موضوعات و عناصر شهری در نظر گرفته شده است چراکه معتقدیم یکی از مهمترین عناصر شهری، شهروندان هستند که به مسئولان و مدیریت شهری در انجام بهتر خدمات، قوت قلب خواهند داد.

وی با یادآوری اینکه در باغ سیب مهرشهر، مشارکت شهروندان در درختکاری، مورد توجه بود، ادامه داد: امیدواریم این تبادل در این جشنواره نیز صورت گیرد و ما بتوانیم ارتباط مردم و موضوعات شهری را گسترش دهیم.

عطایی به استقبال مردم در هایپرگل اشاره کرد و اظهار داشت: در بحث فروش گل، امسال سعی کردیم از گل های شاخه بریده کمتری استفاده و با عرضه گلهای آپارتمانی کاشته در گلدان به دنبال ساختن یادگاری و خاطره از جشنواره، هستیم.

وی گفت: تفاوت جشنواره امسال با سالهای قبل، استفاده از طیف رنگ بیشتر لاله ها بود و همچنین اضافه شدن نورپردازی و بهره برداری از المان های نور در جشنواره سال 97، شاخص بود. 

عطایی افزود: تهیه بلیط های الکترونیکی-حرارتی و جایگزین با بلیط های کاغذی با هدف صرفه جویی در مصرف کاغذ و جلوگیری از قطع درختان و حفظ منابع زیست محیطی و رسیدن به اقتصاد مقاومتی، یکی دیگر از ویژگی های جشنواره امسال بود.

وی با اشاره به بازدید و رضایت مدیران و مسئولان استان البرز و شهر کرج از جشنواره لاله ها، افزود: با تاکید شهردار و اعضای شورای شهر، برای ایجاد طراوت و شادابی شهروندان کرجی، کاشت گلهای فصلی زیبا مثل شب بو، بنفشه و لاله و استفاده از نورپردازی در معابر و میادین شهری با جدیت دنبال می شود.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز