خبرگزاری کار ایران

پایان مرحله اول طرح خادم در البرز؛

توزیع 30 هزار جلد کتاب آموزشی در استان

asdasd
کد خبر : ۶۰۸۱۸۵

مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان البرز از پایان طرح خادم با اهدای 30 هزار جلد کتاب آموزشی به خانواده های البرزی، خبر داد.

به گزارش ایلنا، ناصر چرخساز با اشاره به اجرای طرح خادم "خانواده آماده در مخاطرات" در استان البرز، خاطرنشان کرد: این طرح در مرحله اول برای حدود 10هزار نفر از خانواده های استان البرز برگزار می شود.

چرخساز افزود: در این طرح داوطلبان جمعیت هلال احمر با عنوان تسهیل‌گران طرح خادم با مراجعه به در منازل، شاخص‌های آمادگی خانوار در برابر مخاطرات را به صورت سرپایی به خانواده‌ها آموزش می‌دهند.

وی اظهار داشت: این طرح با هدف افزایش سطح آمادگی و آگاهی خانواده‌ها پیرامون مخاطرات اطراف خود با شعار ما خدمت را نزد مردم می بریم اجرا می شود.

چرخساز با بیان اینکه برای اجرای این طرح هر 2 نفر از داوطلبان مسئولیت 100خانوار را برعهده دارند، گفت: داوطلبان 15 مورد شاخص آمادگی خانوار را به صورت سرپایی و چهره به چهره در مراجعات ماهانه در 12 مرحله به مدت زمان 5 دقیقه آموزش می دهند.

وی تصریح کرد: به منظور آمادگی بهتر خانواده در حوادث، 3 جلد کتاب با چند موضوع آشنایی با طرح خادم و جمعیت هلال احمر، مخاطرات انسان ساخت و مخاطرات طبیعی چاپ و بین خانواده ها در مناطق مرحله اول طرح خادم توزیع شد.

چرخساز ضمن یادآوری اینکه بیش از 3 میلیون خانوار استان البرز تا سال 1400 تحت پوشش این طرح قرار خواهند گرفت، اضافه کرد: با مراجعه همکاران به در منازل و آموزش شاخص‌های آمادگی لازم به هموطنان و همراهی و مشارکت مردم، شاخص آمادگی خانوارها از 9.30 به 100، خواهد رسید.

وی با اشاره به اینکه آماده کردن خانوارها، کارآسانی نیست، گفت: ولی این راهی است که باید طی شود و باید با آموزش و پایش مستمر در چند سطح مختلف (فرد، خانواده، محله، شهر، روستا، کشور) تلاش شود و برای ماندگاری و موفقیت آثار این برنامه، مداخلات آموزش در گروه های هدف سیاست گذاران و مدیران ارشد و رهبران اجتماعات محلی و گروه های مرجع حمایت شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز