خبرگزاری کار ایران

عصر امروز رخ می‌دهد؛

وزش باد و بارش باران در کردستان

asdasd
کد خبر : ۶۰۷۳۶۷

رئیس اداره پیش بینی هواشناسی کردستان گفت: موج جدید بارشی از اواخر امروز وارد آسمان استان می‌شود.

به گزارش ایلنا، بهرام چاره‌خواه افزود: این موج از اواخر امروز فعالیت خود را از نواحی غربی استان شروع کرده و به تدریج سایر مناطق نیز را فرا می‌گیرد. این امواج بارشی تا روز شنبه هفته آینده، استان را تحت تاثیر قرار می‌دهد که اوج فعالیت آن در روز جمعه خواهد بود.ورود این امواج بارشی در کردستان با وزش باد نسبتا' شدید همراه است و وزش باد اواخر روز جمعه تداوم خواهد داشت.

وی با اشاره به ورود موجی از گرد و خاک به آسمان استان متذکر شد: موجی از گرد و خاک که در بیابان‌های مصر، شمال عراق و سوریه تشکیل شده امروز وارد مناطق غرب کشور می‌شود. این موج گرد و غبار تا پایان هفته جاری کردستان را تحت تأثیر خود قرار می‌دهد و موجب ناسالم شدن کیفیت هوا و کاهش دید افقی می‌شود. 

چاره‌خواه همچنین افزود: پیش بینی می‌شود به دلیل ورود موج بارش به استان، میزان گرد و خاک در استان تا حدودی تعدیل شود. در شبانه روز گذشته هزارکانیان با دمای هوای ۲.۵ درجه سانتی گراد و سلین هورامان ۲۶ درجه بالای صفر به ترتیب سردترین و گرمترین مناطق استان بودند. 

چاره خواه در پایان گفت: همین مدت حداقل و حداکثر دمای هوای سنندج مرکز استان کردستان نیز به ترتیب هفت و ۲۵ درجه سانتیگراد بالای صفر بوده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز