خبرگزاری کار ایران

نماینده مردم لامرد و مهر در مجلس:

هنوز روند جذب نیرو مورد تایید ما نیست/ کمیته اشتغال بر جذب نیروهای بومی نظارت کند

asdasd
کد خبر : ۶۰۶۹۳۲

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی خواست تا ضمن فعال شدن کارگروه اشتغال ، بر رعایت ماده 47 برنامه ششم توسعه و روند جذب نیروهای بومی لامرد و مهر در صنایع نظارت شود.

به گزارش خبرنگار ایلنا، جلسه کارگروه اشتغال شهرستانهای لامرد و مهر باحضور علی ربیعی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در سالن شهید جنگ آور فرمانداری لامرد برگزار شد. 

سید محسن علوی نماینده مردم لامرد و مهر در مجلس شورای با تاکید بر رعایت ماده ۴۷ قانون برنامه ششم توسعه و استفاده از جوانان جویای کار بومی لامرد و مهر در صنایع درحال احداث، گفت: شهرستانهای لامرد و مهر باتوجه به ظرفیت های موجود در یک نقطه استراتژیک قرار گرفته اند و جوانان این دو شهرستان به این امید هستند که در صنایع درحال احداث دو شهرستان ، مشغول بکار شوند.

وی از وزیر کار خواست تا کارگروه اشتغال را در این دو شهرستان فعال کند و افزود: اشتغال جوانان جویای کار لامرد و مهر و بلکه استان فارس در شهرستانهای لامرد و مهر پیش بینی شده است و دستیابی به این مهم با همراهی و انسجام مدیران، دور از انتظار نیست اما رعایت ماده 47 قانون برنامه ششم توسعه در جذب نیروها و پیمانکاران بومی باید اجرا شود چرا که مطابق قانون، شهرستانهای لامرد و مهر در اولویت هستند و ضروری است که تاکید بفرمایید کمیته اشتغال راه اندازی شود و هنوز روند جذب نیرو مورد تایید ما نیست و در زمان جذب نیرو بصورت گسترده دچار مشکل خواهیم شد.

وی نظارت کارگروه اشتغال بر جذب نیروهای بومی را ضروری دانست و گفت: شورای اشتغال با حضور مدیران تشکیل شود تا اینکه مردم بدانند که جوانان جویای کار براساس توانمندی ها و شایستگی ها و بدون دخالت سفارش ها بکارگیری می شوند.

علوی در ادامه از زحمات وزیر کار و مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی در ارتقاء درمانگاه تامین اجتماعی لامرد به پلی کیلینک تشکر کرد و افزود: تعداد بیمه شدگان تامین اجتماعی در این دو شهرستان در حال افزایش است و بیمارستان جدید لامرد به همت خیراندیش محترم حاج محمود حیدر با اعتبار ۲۱ میلیارد تومان در حال احداث است و با تجهیز آن بخشی از مشکل درمانی مرتفع می شود و ارتقاء درمانگاه تامین اجتماعی لامرد به پلی کیلینک یکی از ضرورت ها و هدیه ارزشمندی از سوی دکتر ربیعی و دکتر نوربخش بود و جا دارد از زحمات آنان به نمایندگی از مردم شریف لامرد تشکر نمایم و امیدوارم با تحقق این مهم ، خدمات خدمات درمانگاه افزایش یابد.  

رئیس کمیته امنیت اقتصادی مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: زمینه سرمایه‌گذاری برای سازمان بازنشستگی کشوری و شرکت سرمایه گذاری تامین اجتماعی (شستا) در صنایع پایین دست آلومینیوم جنوب واقع در منطقه ویژه اقتصادی لامرد فراهم شده است.

علوی از مدیرعامل شرکت هواپیمایی آسمان خواست تا در زمینه برقراری پروازهای آسمان در فرودگاه لامرد همکاری کند.

وی ضمن تشکر از علایی مدیرعامل هواپیمایی آسمان، گفت: شرکت آسمان مدت زیادی است که به مسافران فرودگاه لامرد خدمات می دهد و مردم با این شرکت خاطرات شیرینی دارند و باتوجه به رشد و توسعه صنعتی و افزایش جمعیت در این شهرستان، نیاز به راه اندازی خطوط پروازی در فرودگاه لامرد هستیم که لازم است دکتر علایی مدیرعامل هواپیمایی آسمان؛ نگاه ویژه ای به این فرودگاه داشته باشند.

انتهای پیام/
مرتضی عبداله زاده
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز