خبرگزاری کار ایران

سرپرست راهنمایی و رانندگی یزد خبرداد:

ورود کامیون به شهر یزد تا پایان تعطیلات نوروزی ممنوع است

asdasd
کد خبر : ۶۰۶۳۹۳

سرپرست راهنمایی و رانندگی استان یزد گفت: ورود کامیون به مرکز این استان تا پایان روز ۱۳ فروردین ممنوع است و ماموران با متخلفان طبق مقررات برخورد خواهند کرد.

به گزارش ایلنا، سرهنگ محمد پورشمس افزود: هدف از ممنوعیت ورود کامیون به شهر، جلوگیری از حوادث رانندگی و نظارت بر رفت و آمد وسایل نقلیه سنگین موتوری است.

وی ادامه داد: طرح کنترل نامحسوس با به کارگیری 6 دستگاه وسیله نقلیه با همکاری برخی ادارات در شهر انجام می‌شود و خط قرمز پلیس رفتارهای هنجارشکنانه است که با جدیت با آنها برخورد خواهد شد.

این مسئول تصریح کرد: با توجه به ورود مسافران و میهمانان از اقصی نقاط کشور به یزد در حال حاضر هسته مرکزی و بافت قدیم شهر نسبت به سایر مناطق دارای بار ترافیکی بیشتری است و رانندگان باید مقررات را رعایت کنند.

پورشمس اظهار کرد: شهروندان یزدی برای جلوگیری از حجم رفت و آمد در هسته مرکزی شهر از تردد غیرضروری پرهیز کنند تا مسافران بتوانند از پارکینگ و فضاهای موجود بهتر استفاده کنند.

وی تصریح کرد: با توجه به غنای یزد به لحاظ بناهای تاریخی و فرهنگی تاکنون پنج اثر استان شامل بافت تاریخی یزد، باغ های دولت آباد یزد و پهلوان پور مهریز و قنات های زارچ و حسن آباد در فهرست میراث جهانی یونسکو به ثبت رسیده است.

یزد در کنار استان های فارس و اصفهان به عنوان مثلث طلایی گردشگری ایران، مقصد اول گردشگران خارجی و اروپایی است، به گونه ای که استقبال از این شهر تا پنج برابر افزایش یافت و همین امر گردشگری را محور توسعه استان قرار داد.

گذشته از سفر گردشگران خارجی، صدها هزار گردشگر داخلی سال گذشته از بناهای تاریخی، فرهنگی و چشم اندازهای طبیعی، عرصه های بیابانی و کویری استان دیدن کردند.

یزد با عناوینی همچون شهر بادگیرها، دارالعباده، حسینیه ایران، دوچرخه ها، شیرینی، قنات، قنوت و قناعت و آفتاب شناخته می شود.

از جمعیت یک میلیون و 140هزار نفری استان یزد 60درصد در مرکز استان زندگی می کنند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز