خبرگزاری کار ایران

استاندار اردبیل:

زیرساخت های توسعه استان به سرعت در حال ایجاد است

asdasd
کد خبر : ۶۰۳۲۲۹

استاندار اردبیل گفت: زیرساخت‌های توسعه استان به سرعت در حال ایجاد است.

به گزارش ایلنا، اکبر بهنام جو در نشست با اعضای اتاق اصناف و اتحادیه های صنفی اردبیل گفت: راه آهن یکی از زیرساخت های توسعه استان است که با گذشت ۱۴ سال از آغاز عملیات اجرایی آن نزدیک به ۴۴ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و اگر با همین آهنگ پیش می رفت ۱۶ سال دیگر به بهره برداری می‌رسید در حالیکه با پیگیری جدی بعمل آمده و برنامه‌ریزی انجام گرفته و وحدت بین مسئولان استان سرعت خوبی دارد و پیشرفت فیزیکی و عملیات اجرایی این پروژه مهم استان و پروژه های مشابه از طریق تلویزیون های شهری اطلاع رسانی خواهد شد.

استاندار اردبیل ادامه داد: منطقه ویژه اقتصادی استان نیز یکی دیگر از زیرساخت های توسعه استان است و با تولیدات صادرات محور ، ظرفیت مناسبی برای جذب سرمایه گذاران و ایجاد اشتغال جوانان استان خواهد بود.

بهنام جو پرداخت تسهیلات ۶ و ۱۰ درصدی ، تهیه زمین ارزان قیمت و تسهیل و تسریع در روند صدور مجوز ایجاد واحد تولیدی را از جمله اقدامات در زمینه توسعه و تسهیل سرمایه گذاری در استان عنوان کرد و افزود: عملیات اجرایی احداث اولین واحد تولیدی در منطقه ویژه اقتصادی آغاز شده است و در تلاش هستیم با جلب سرمایه گذاری های داخلی و خارجی یکصد واحد تولیدی و کارخانه در منطقه ویژه اقتصادی مستقر شود.

وی زمستان بیدار و برنامه ریزی برای توسعه گردشگری استان را از دیگر برنامه های رونق اقتصادی استان عنوان کرد و گفت: باید در فصل زمستان نیز استان اردبیل گردشگر پذیر باشد و برف و یخبندان مانعی برای مسافر پذیری استان نباشد.

وی بیان کرد: از سال آینده پیست اسکی آلوارس تکمیل و ۴ پیست دیگر در استان احداث می شود و ظرفیت های آب های معدنی و مجتمع های گردشگری جاذبه های خوبی برای گردشگر پذیری استان در فصل زمستان خواهد بود.

استاندار اردبیل اجرای طرح های گردشگری در نقاط مختلف استان را بر اساس قابلیت‌های هر منطقه یکی دیگر از برنامه های توسعه استان بیان کرد.

رئیس کار گروه تخصصی اشتغال استان تصریح کرد: اگر بخواهیم کمر بیکاری در استان را بشکنیم باید سالانه ۲۰ هزار شغل در استان ایجاد کنیم و این حتما" عملی است و بدون بررسی وعده غیر عملی به مردم داده نشده است.

بهنام جو با بیان اینکه سامانه اشتغال استان که امکان رصد اشتغال های به وجود آمده و اطلاع رسانی صریح به مردم را داشته باشد ایجاد می شود ، گفت: کاهش آمار بیکاری و ایجاد اشتغال ، رونق کسب و کار اصناف و بازاریان را رقم خواهد زد چرا که فرد بیکاری که مشکلات مالی دارد و توان خرید ندارد تاثیر مستقیم در کساد کسب و کار بازاریان خواهد داشت.

بهنام جو با بیان اینکه از تجارب استان های همسایه در حل مشکلات بیمه افراد بکارگیری شده در بخش اصناف استفاده می کنیم و با هماهنگی هایی که با مدیران بیمه تامین اجتماعی خواهیم داشت موضوع بیمه افراد بکارگیری در این بخش بعنوان یکی از موانع اشتغال اصناف را با راهکار مناسب حل خواهیم کرد ، ادامه داد: اشتغال بیش از هزار نفر در بخش اصناف و بازار در برنامه ریزی اشتغال استان گنجانده شده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز