خبرگزاری کار ایران

معاون سرمایه گذاری میراث فرهنگی استان اردبیل:

17 سازمان مردم نهاد در حوزه میراث فرهنگی اردبیل فعالیت دارند

asdasd
کد خبر : ۶۰۳۱۹۰

معاون سرمایه گذاری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل از فعالیت 17 سازمان مردم نهاد در این حوزه خبر داد.

به گزارش ایلنا، عسگر سنگی در جمع خبرنگاران با اعلام این خبر تصریح کرد: از این تعداد چهار سمن در حوزه میراث فرهنگی فعالیت دارند.

وی تاکید کرد: مسئولیت سمن های میراث فرهنگی برنامه ریزی برای حفاظت از آثار تاریخی، فرهنگ سازی حفاظت از آثار و برگزاری کارگاه آموزشی است.

معاون سرمایه گذاری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان به فعالیت 11 سمن حوزه گردشگری و محیط زیست نیز اشاره کرد.

به گفته سنگی سمن های فعال در این حوزه همکاری لازم با ادارات ذیربط  جهت پاکسازی محیطی جاذبه های گردشگری و محوطه های تاریخی و درخت کاری و برگزاری نمایشگاه ها، جشنواره ها و همایش های تخصصی گردشگری و محیط زیست دارند.

وی همچنین به فعالیت دو سمن در حوزه صنایع دستی اشاره و تصریح کرد: این گروه از سمن ها نیز همکاری لازم با اداره کل در برگزاری نمایشگاه های صنایع دستی، ورک شاپ ها و آموزش های تخصصی صنایع دستی دارند.

به گفته معاون سرمایه گذاری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان در شهرستان های نیر و مشگین شهر هر کدام یک سمن و در شهرستان پارس آباد دو سمن دایر بوده و مابقی در مرکز استان فعالیت دارند.

سنگی سازمان های مردم نهاد را نظام پنهان ارتقا سلامت جامعه دانست و متذکر شد: سمن ها به صورت مستقل از دولت و به شکل غیر انتفاعی در خدمت مردم هستند و به نوعی صدای مردم نامیده می شوند.

وی تاکید کرد: سمن ها، نماد و واسط مشارکت مردم هستند و مشارکت مردم نیز یکی از بازوهای اصلی ارتقا سلامت و کاهش فقر و بی عدالتی است.

معاون سرمایه گذاری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان تاکید کرد: اردبیل یکی از استان های پیشتاز در تشکیل مجمع سمن های جوان کشور است که در حوزه های مختلفی به ویژه گردشگری، محیط زیست، امور خیریه و مسائل اجتماعی و فرهنگی مشغول به فعالیت هستند.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز