خبرگزاری کار ایران

در گفت وگو با ایلنا مطرح شد:

16 نوروزگاه در قزوین میزبان گردشگران نوروزی/ سال 97 شاهد نوروزی متفاوت خواهیم بود

asdasd
کد خبر : ۶۰۲۱۱۲

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری قزوین گفت:امسال با برگزاری ۱۶ نوروزگاه در سطح استان شاهد نوروزی متفاوت در استان قزوین خواهیم بود.

 محمدعلی حضرتی در گفت وگو با خبرنگار ایلنا، در خصوص برنامه های نوروزی استان قزوین تصریح کرد: تفاوتی که نوروز ۹۷ با سال‌های قبل دارد، همکاری و مشارکت شهرداری با میراث فرهنگی است؛ تمام این برنامه هابه صورت مشترک با شهرداری برگزار خواهد شد، این هماهنگی منجر به پرهیز از موازی‌کاری شده و در مصرف منابع صرفه جویی خواهد شد، در عین حال با هم افزایی می‌توانیم سرتاسر استان را میزبان گردشگران باشیم.

حضرتی در رابطه با مکان‌های برگزاری نوروزگاه‌هاگفت: این نوروزگاه‌ها در مجموعه دولت خانه صفوی، سعدالسلطنه،خانه تاریخی زعیم، خانه تاریخی یزدی و ۷ مرکز محله و ۵ شهرستان استان اجرا می‌شود. همچنین ما در نوروز جشنواره‌هایی چون؛ جشنواره‌ برکت در مجموعه دولت خانه صفوی که معرفی ۳۰نان محلی استان قزوین است، جشنواره‌ی شیرینی های سنتی و دمنوش های گیاهی در خانه‌ تاریخی زعیم، جشنواره سنت ها و فرهنگ های اقوام ایرانی در مجموعه سعدالسلطنه و دولت خانه صفوی، جشنواره گردشگری غذا و خوراک در محل دائمی نمایشگاه‌های استان را خواهیم داشت.

وی درباره نمایشگاه‌های نوروزی استان خاطرنشان کرد: نمایشگاه‌های متعددی همچون؛ نوروز در سپهر فرهنگی ایران در آب انبار سردار، هفت سین و پوشاک سنتی قوم لک استان قزوین در خانه‌ تاریخی زعیم، بافته های سنتی در مجموعه مسجد مدرسه حیدریه، آثار ثبت شده در میراث ناملموس کشور در سال ۹۶ و نمایشگاه‌های صنایع دستی در ۵ شهرستان استان در نوروز ۹۷ پیش بینی شده است.

مدیرکل میراث فرهنگی در ادامه تصریح کرد: آثار هنرمندان ممتازی که نشان ملی کیفیت کالا را دریافت کرده اند در خانه تاریخی زعیم، مسابقات چوگان، کشتی پهلو به پهلو، ورزش باستانی با ضرب و زنگ مکتب قزوین در دولت خانه صفوی، بازارچه های صنایع دستی در کاروانسرای سعدالسلطنه و در مجموعه عمارت داعی و آب انبار مسجد جامع  و همینطور تورهای قزوین گشت با حضور هنرمندان و نویسندگان نامدار قزوینی که همراه با مردم آثارشان را معرفی می‌کنند، در استان به نمایش گذاشته خواهد شد.

حضرتی در خصوص برنامه های نوروزی استان گفت: تورهای کارگاه گردی در سطح استان برگزار خواهد شد که در جریان آن گردشگران به کارگاه‌های تولید صنایع دستی مراجعه می‌کنند و با فرآیند تولید از نزدیک آشنا خواهند شد و همچنین کارگاه های آموزشی صنایع دستی در همه بناهای تاریخی ، اجرای نمایشهایی که در فهرست ملی کشور ثبت شده اند همچون سیاه ببو، سفید ببو، نوروزخوانی، نمایش‌های شاد مذهبی که کاملا از حالت تراژیک تعزیه فاصله دارد را برای نوروز پیش بینی کرده ایم.

وی در پایان افزود: شاهنامه خوانی و پرده خوانی در مجموعه دولت خانه و محله های شهر و اجرای موسیقی سنتی و مقامی در بناهای تاریخی و پارک‌های شهر و همینطور برنامه ارائه آثار هنرمندان قزوینی در بناهای تاریخی و پارک‌های شهر از جمله برنامه های نوروز ۹۷ قزوین خواهد بود.

گفتنی است تبلیغات بیلبوردی با هماهنگی شهرداری از ۲۰ اسفند در استان‌های کرج و تهران برای تبلیغ صنعت گردشگری قزوین اجرا خواهد شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز