خبرگزاری کار ایران

فرماند سپاه ناحیه زنجان:

۹۰۰ زائر زنجانی به مناطق عملیاتی اعزام می‌شوند/ 50 درصد برنامه‌های بسیج مختص بانوان است

asdasd
کد خبر : ۶۰۱۴۳۶

فرمانده سپاه ناحیه زنجان ، گفت: بیش از 900 نفر زائران در قالب راهیان نور به مناطق عملیاتی جنوب و غرب کشور اعزام می شوند.

به گزارش خبرنگار ایلنا از زنجان، محسن سهندی فرماند سپاه ناحیه زنجان، شامگاه دیروز (15 اسفند) در جمع خبرنگاران اظهار کرد: امسال به جهت پررنگ کردن نقش مساجد در شهرها و روستاها رویکرد جشن میلاد کوثر تغییر کرده است.

به گفته وی، به جهت سیاست مسجدمحوری و ضرورت حضور عموم مردم در جشن میلاد حضرت فاطمه زهرا (سلام الله علیها) مقرر شده است جشن میلاد کوثر به طور همزمان پنج شنبه 17 اسفند در حسینیه عاشقان ثارالله و مسجد زینبیه زنجان برگزار شود.

این مقام مسئول ادامه داد: جشن میلاد کوثر از فردا در روستاها و با حضور عموم مردم برگزار می‌شود و به همین منظور جشن‌هایی در مساجد هشت روستا به صورت متمرکز و در 15 روستا در سطح پایگاهی برپا خواهد شد.

وی در خصوص سیاست مسجدمحوری سپاه در اجرای برنامه‌های مختلف اظهار کرد: 80 درصد پایگاه‌های مقاومت بسیج در مساجد دایر هستند و تمام برنامه‌ها در مساجد برگزار می شود و سعی شده است تا برنامه‌های شاخص هم با محوریت مساجد برگزار شود تا همه مردم را به سمت مساجد سوق دهیم.

سهندی با یادآوری اینکه همه ساله در نیمه شعبان جشن هایی با محوریت پایگاه های مقاومت بسیج در مساجد برپا می شود، اظهار کرد: از صدر اسلام تاکنون مساجد محل مناسبی برای تصمیم گیری های سیاسی، نظامی و ... بوده است و در عصر پیامبر اساسی ترین تصمیمات اسلام در مساجد گرفته شده است.

به گفته وی، در جشن میلاد کوثر برنامه های متنوعی وجود دارد که سخنرانی ها با موضوع زندگی اسلامی و مهدهای فرهنگی از اهم آن است.

فرمانده سپاه ناحیه زنجان با اشاره به اینکه نیمی از اقشار جامعه را بانوان تشکیل می‌دهند، خاطرنشان کرد: از این‌رو 50 درصد برنامه های بسیج مختص بانوان است.

وی به ورود بانوان در موضوعات اقتصاد مقاومتی اشاره کرد و گفت: سعی شده است بانوان در تمام عرصه ها حضور فعال داشته باشند.

این مقام مسئول به کاروان‌های راهیان نور به عنوان عملیات بزرگ فرهنگی در مقیاس کلان اشاره کرد و افزود: در اعزام های متمرکز 20 درصد اتوبوس اعزام می‌کنیم که 5 دستگاه اتوبوس بانوان و 15 دستگاه اتوبوس آقایان را شامل می شود.

به گفته سهندی، به جهت زیرساخت‌های خوبی که در اردوگاه شهد باکری خرمشهر روزانه 650 نفر در این منطقه هستیم، به همین منظور امسال پیش بینی می شود 700 نفر به صورت خانوادگی و خوردوی شخصی به این اردوگاه مراجعه کنند.

وی با بیان اینکه اعزام ها از 21 اسفند تا 13 فروردین انجام می شود، افزود: زائران در زیارتگاه شلمچه، گلزار شهدای هویزه و ... حضور خواهند داشت.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز