خبرگزاری کار ایران

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه انصارالمهدی زنجان:

رسانه‌ها در انتخابات فراجناحی عمل کنند/ هفته عقیدتی سیاسی فرصت مناسبی برای ترویج سیره شهید مطهری

asdasd
کد خبر : ۴۸۱۹۳۷

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه انصارالمهدی (عج) استان زنجان با اشاره به نقش رسانه ها در شور انتخاباتی گفت: رسانه ها در انتخابات فراجناحی عمل کنند تا موجب رشد و تعالی سیاسی در جامعه شوند.

به گزارش خبرنگار ایلنا از زنجان، حجت الاسلام علی متین، مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه انصارالمهدی(عج) استان زنجان در نشست خبری با خبرنگاران استان ضمن تشریح برنامه های هفته عقیدتی سیاسی سپاه و بسیج اظهار کرد: روز 12 اردیبهشت سالروز شهادت استاد مطهری به عنوان هفته عقیدتی سیاسی نامگذاری شده است.

وی با بیان اینکه آموزش و پرورش هفته مقارن با شهادت این استاد فرزانه را هفته معلم نام نهاده است، گفت: این هفته فرصت مناسبی برای تقدیر و تکریم از تلاش های معلمان و مربیان عقیدتی سیاسی است.

این مقام مسئول با اشاره به فلسفه تشکیل معاونت عقیدتی سیاسی در بسیج و سپاه گفت: در قانون اساسی حفظ انقلاب اسلامی و دستاوردهای آن به عهده سپاه پاسداران گذاشته شده است از این رو برای عمل به رسالت اصلی سپاه برای مقابله با دشمنان در مرزها و جنگ نرم این مجموعه در آمادگی کامل به سر است.

حجت الاسلام متین، با یادآوری اینکه در تمام جوامع به منظور دفاع از وطن در مقابل دشمن، در ارتش بین علاقه و دفاع پیوندی ایجاد می شود، خاطرنشان کرد: برخی کشورها در ارتش خود بحث وطن پرستی و برخی نژاد پرستی را مطرح می کنند ولی فرق ارتش ایران با ارتش های دنیا این است که دین، دیانت، غیرت دینی و عقیده در بین نیروهای مسلح و سپاه به عنوان مولفه های پیوند بین علاقه و دفاع است.

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه انصارالمهدی(عج) استان زنجان ادامه داد : نگهداری از دین، انقلاب و دستاوردهای آن به عنوان رسالت اصلی نیروهای مسلح و سپاه است از این جهت سپاه پاسداران نیازمند دو ویژگی برجسته معنویت، بصیرت و درک فهم سیاسی است.

وی افزود:  در آثار استاد مطهری معنویت، بصیرت و درک و فهم سیاسی متبلور است به همین جهت سالروز شهادت این استاد فرزانه هفته عقیدتی سیاسی نامگذاری شده است که سعی می شود در این هفته شخصیت ایشان تبیین شود.

حجت الاسلام متین به ایام انتخاباتی و تبلیغ کاندیداها در کشور اشاره کرد و گفت: از سویی در قانون اساسی حفظ دستاوردها برعهده سپاه است و از سوی دیگر حضرت امام و مقام معظم رهبری تاکید کردند نیروهای مسلح نباید وارد جناح بندی سیاسی شوند؛ به همین منظور سپاه انقلاب اسلامی در انتخابات رسالت روشنگری را برعهده دارد.

وی با انتقاد از برخی مطالب مغرضانه در برخی از نشریات درحمایت از جناح های مورد نظر، گفت: رسانه ها باید در انتخابات به صورت فراجناحی وارد شوند تا به شور انتخاباتی افزوده شود که در این صورت می توانند به رشد و تعالی سیاسی در جامعه کمک کنند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز