خبرگزاری کار ایران

مدیر گروه سلامت دانشگاه علوم پزشکی همدان خبر داد ؛

آمادگی همدان برای ارائه خدمات به مسافران نوروزی

asdasd
کد خبر : ۵۹۸۸۲۳

مدیر گروه سلامت محیط معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی همدان از آغاز به کار اکیپ‌های بازرسی اماکن ارائه خدمات به مسافران نوروزی استان از ۱۵ اسفندماه خبر داد.

به گزارش ایلنا حسین علی نوروزی با اعلام این خبر گفت: برنامه‌ سلامت نوروزی یکی از برنامه‌های مهم وزارت بهداشت، درمان و آموزش کشور با هدف صیانت از سلامت مسافران نوروزی است که در دو حوزه بهداشت محیط و اورژانس پیش بیمارستانی از ۱۵اسفند الی ۱۵ فروردین به مدت یک ماه فعالیت خواهد کرد.

وی افزود: طی این برنامه یک ماهه، در ساعات اداری ۱۲۲ بازرس و در ساعات غیراداری تعداد ۱۳ اکیپ دونفره از بازرسین بهداشت محیط در سطح استان فعالیت خواهند داشت و در همین راستا در دو شهر همدان و ملایر به علت مسافرپذیری بیشتر اکیپ‌های شبانه نیز تا ۱۲ شب به کار بازرسی از اماکن تهیه و توزیع مواد خوراکی، هتل‌ها و مهمانسراها مشغول خواهند بود.

نوروزی تصریح کرد: علاوه بر این اکیپ‌های بازرسی، سامانه کشوری ۱۹۰ به صورت شبانه‌روزی آماده دریافت گزارش‌های مردمی در خصوص تخلفات بهداشتی است و مراکز بهداشت موظفند با توجه به این گزارش‌ها وارد عمل شده و اقدامات لازم را برای رفع مشکل به‌عمل آورند.

مدیر گروه سلامت محیط معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی همدان همچنین در این خصوص بیان کرد: هدف از این برنامه بازرسی و حصول اطمینان از سلامت مراکز تهیه و توزیع مواد خوراکی داخل شهری و بین‌مسیر، بهداشت اماکن اقامتی و مبحث سلامت آب مصرفی شهرها، روستاها و کمپ‌های اقامتی است که طی آن همه اماکن فعال ما در این طرح باید حتما یک بار طی این مدت ۳۰روزه بازرسی بهداشتی شوند.

نوروزی افزود: بعضی از این اماکن هدف به علت حساسیت امر یعنی وجود فرایند پخت‌وپز و موارد این‌چنینی در طی این یک‌ماه دوبار بازرسی خواهند شد.

وی ضمن اشاره به بحث عرضه دخانیات در اماکن عمومی نیز اظهار کرد: مبحث کنترل عرضه قلیان و سایر دخانیات در اماکن عمومی نیز جزو اهداف این برنامه بوده که توسط تیم‌های مشترک معاونت بهداشت و نمایندگان اتاق اصناف به آن پرداخته خواهد شد.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز