خبرگزاری کار ایران

به دلیل جبران عقب ماندگی تحصیلی؛

تعطیلی پنجشنبه‌های مدارس خوزستان لغو شد

asdasd
کد خبر : ۵۹۶۳۱۵

مدیرکل آموزش و پرورش خوزستان گفت: برای جبران عقب ماندگی تحصیلی دانش آموزان در سال تحصیلی جاری، تعطیلی روز پنج شنبه مدارس استان لغو شد.

به گزارش ایلنا، محمد تقی‌زاده افزود: بروز پدیده گرد و غبار امسال همچون سال‌های گذشته باعث تعطیلی مدارس خوزستان در چند روز گذشته شده که برای جبران این عقب ماندگی تحصیلی برنامه‌ریزی شده که مدارس تا پایان سال تحصیلی جاری در روزهای پنجشنبه دایر باشند.

وی گفت: بر اساس این برنامه از معلمانی که علاقمند و متمایل به برگزاری کلاس درسی در این روز هستند استفاده می‌شود و در حال بررسی برای تعیین راهکار و ابزارهای تشویقی، اعطای امتیاز یا جبران زحمت همکاران برگزار کننده کلاس‌ها هستیم.

تقی زاده افزود: این برنامه در تمام مقاطع تحصیلی و برای جبران عقب ماندگی دانش آموزان در دروس پایه اجرا می‌شود.

مدیر کل آموزش و پرورش خوزستان با اشاره به اینکه یک چهارم جمعیت خوزستان را جمعیت دانش آموزی تشکیل داده است، بیان کرد: امسال در حدود 10 روز از تحصیل دانش آموزان خوزستانی تنها به دلیل بروز پدیده گردو غبار تعطیل اعلام شد و از این‌رو از تمام دستگاه‌ها ، استانداری و صداو سیما خواستارم که برای فراهم سازی بستری به منظور جبران عقب ماندگی تحصیلی دانش آموزان همکاری کنند.

بروز پدیده گرد و غبار و شدت گرفتن آن در سال‌های اخیر مشکلاتی را برای استان به همراه داشته است که از آن جمله می‌توان به بروز مشکلات تنفسی، افزایش تعطیلی مدارس، افزایش تعطیلی ادارات و سازمان‌ها و افزایش مهاجرت از استان اشاره کرد.

در هفته جاری غلظت گرد و غبار در اهواز و آبادان دوبار به 60 و 66 برابر حد مجاز رسید و مدارس و ادارات بسیاری از شهرستان های خوزستان در چندین روز تعطیل اعلام شد.

بر اساس اعلام آموزش و پرورش خوزستان، به علت تعطیلی مدارس بر اثر پدیده گرد و غبار، دوران تحصیل دانش آموزان خوزستانی در مجموع 2 سال کمتر از دانش آموزان سایر استان‌ها است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز