خبرگزاری کار ایران

مدیرکل میراث فرهنگی استان اردبیل خبر داد:

سوله نگهداری آثار باستانی در «شهر یری» مشگین شهر احداث می‌شود

asdasd
کد خبر : ۵۹۴۹۶۴

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل از احداث سوله نگهداری آثار باستانی در منطقه شهریری مشگین شهر خبر داد.

به گزارش ایلنا، کریم حاجی‌زاده در جمع خبرنگاران با اعلام این خبر تصریح کرد: این سوله به صورت موقت اجرا شده و با هدف نگهداری سنگ افراشته‌های باستانی منطقه پیرازمیان اجرا می شود.

وی متذکر شد: سنگ افراشته‌های این منطقه از سنگ‌های طبیعی ساخته شده‌اند و قبل از اکتشاف و بیرون کشیدن از دل خاک نیز در فضای آزاد نگهداری می‌شدند.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان با تاکید به اینکه نگهداری سنگ افراشته ها در فضای آزاد ایراد فنی نداشته و کاربری خود این سنگ‌ها نگهداری در فضای آزاد است، اضافه کرد: با این وجود به صورت موقت سوله ای جهت نگهداری اجرا می‌شود.

وی افزود: بعد از اتمام زمستان پیمانکاری به منظور اجرای این طرح انتخاب خواهد شد و هر چند محدودیت ضوابط در اجرای سوله وجود دارد اما به منظور نگهداری موقت و پاسخ به برخی حساسیت‌ها این طرح را عملیاتی می کنیم.

حاجی‌زاده با تاکید به اینکه این منطقه نیازمند مطالعه بیشتر و تبدیل به سایت موزه است، متذکر شد: هم مطالعات و هم تبدیل به سایت موزه هزینه قابل توجهی را نیاز دارد و امید می‌رود در سال‌های آینده این هزینه به دلیل اهمیت منطقه تامین شود.

وی متذکر شد: در وضعیت فعلی که دولت با محدودیت مالی مواجه است، صرفا هزینه مرمت و نگهداری اضطراری تامین می شود و در آینده باید برای تبدیل پیرازمیان به سایت موزه اقدام کرد.

مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان تاکید کرد: با وجود محدودیت های مالی در وضعیت فعلی نیز نگهداری از این منطقه باستانی با تمامی توان انجام می شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز