خبرگزاری کار ایران

محمدی خبر داد:

استقرار مسئولان ایمنی در تمامی کارگاه‌های پرخطر الزامی است

asdasd
کد خبر : ۵۹۱۸۵۹

رئیس اداره بازرسی کار اداره کار و رفاه اجتماعی آذربایجان‌غربی گفت: استقرار مسئولان ایمنی در تمامی کارگاه‌های پرخطر الزامی است.

محمدی در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا از آیین‌نامه ابلاغی به‌کارگیری مسئول ایمنی در کارگاه‌ها گفت: این آئین‌نامه که با هدف ارتقای سطح ایمنی در کارگاه‌های مشمول قانون کار و نظام‌مند کردن به‌کارگیری افراد شایسته و واجد صلاحیت در زمینه ایمنی و پیشگیری ازحوادث ناشی از کار تبیین شده است.

وی افزود: همچنین در این آیین‌نامه تلاش شده برای حفظ منابع مادی و سرمایه‌های انسانی کشور به استناد مواد  85 و 86 قانون کار جمهوری اسلامی تدوین و به استناد ماده 91 قانون، برای تمامی کارگاه‌های مشمول لازم‌الاجرا بوده و متخلفان از تکالیف مقرر، مطابق ماده 176 قانون کار مورد تعقیب قرار خواهند گرفت.

 محمدی افزود: در راستای  اجرای مدل جدید خود بازرسی درون کارگاهی، مراحل پذیرش درخواست، بررسی صلاحیت و صدور تاییدیه مسئولان ایمنی فنی در استان شکل گرفته و تاکنون بیش از 660 پرونده از متقاضیان احراز سمت مسئول ایمنی بررسی  و برای 600 نفر از ثبت‌نام کنندگان کلاس‌های آموزشی 40 ساعته ایمنی عمومی و 16 ساعته تخصصی ارزیابی ریسک برگزار شده است.

ابن مقام مسئول ادامه داد: حدود 210 گواهینامه تایید صلاحیت ایمنی مسئولین ایمنی صادر شده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز